Friday, Jun 7, 2019

صفحه نخست » اولین شکست والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

volly.jpgرادیو فردا - در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌ها، تیم ملی والیبال ایران در توکیو به مصاف برزیل رفت و با نتیجه سه بر دو مغلوب شد.

برزیل برای پنجمین بازی پیاپی از سد ایران گذشت تا صدر جدول را در اختیار بگیرد و ایران را روانه جایگاه دوم کند.

شاگردان ایگور کولاکوویچ هفته نخست را به سه پیروزی مقابل ایتالیا، چین، آلمان و کسب ۹ امتیاز کامل به پایان رسانده بودند.

ایران ست‌ اول را ۲۵ بر ۲۳ برد. ست بعدی را با حساب ۲۵ بر ۱۶ واگذار کرد. ست سوم با نمایش بهتر ایران ۲۵ بر ۲۱ به سود قهرمان آسیا رقم خورد.

ایران حالا فقط یک ست دیگر برای غلبه بر قهرمان جهان و المپیک نیاز داشت. نمایش خوب فیاضی ایران را پیش انداخت. در ادامه هم بازیکنان ایران کم اشتباه بازی کردند.

همه چیز مهیای برد بود و ایران فقط یک توپ دیگر تا امتیاز بیست و پنجم و کسب پیروزی فاصله داشت اما عملکرد برزیل در دفاع روی تور، روند مسابقه را تغییر داد.

برزیل با تغییرات متعدد و تمهیدات مارسلو فرانکوویاک، از شکست پیروزی ساخت و با نتیجه‌ ۳۳ بر ۳۱ که کمتر در والیبال پیش می‌آید از سد ایران گذشت.

با توجه به محرومیت پنج جلسه‌ای دال زاتو سرمربی برزیل، فرانکوویاک به جای او ستارگان سلسائو را هدایت می‌کرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

کار به ست پنجم کشید. بازیکنان ایران به خاطر ناکامی در ست چهارم از شرایط روحی و انگیزشی مطلوبی برخوردار نبودند. برزیل از ابتدا پیش افتاد و در نهایت هم ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد.

فدراسیون والیبال ایران در گزارش خود از ست پنجم بازی، "نمایش کم نقص برزیل" را دلیل شکست ایران عنوان کرده است.

با توجه به کشیده شدن بازی به ست پنجم، دو امتیاز نصیب برزیل شد و ایران هم یک امتیاز به دست آورد.

سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، علی شفیعی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان آغازگر ایران در این دیدار بودند.

برزیل برای ثبت پیروزی ۶۷ اسپک موفق، ۱۱ دفاع روی تور موفق و ۶ امتیاز سرویس را به ثبت رساند. طبق آمار، ۳۳ امتیاز برزیل با خطاها و اشتباهات ایران رقم خورد.

ریکاردو لوکارلی با کسب ۲۰ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین بود. هیدالگو، ساتکمپ و ده سوزا هم روز موفقی را سپری کردند.

موسوی ۱۹ امتیازی بهترین عملکرد را در جمع یاران ایران داشت. امیر غفور ۱۷ امتیاز کسب کرد و عبادی‌پور هم ۱۵ امتیاز به دست آورد.

برزیل در هفته نخست لیگ ملت‌ها بر آمریکا، استرالیا و لهستان غلبه کرده بود و حالا با عبور از سد ایران و کسب چهارمین برد، در بازی بعدی به مصاف ژاپن خواهد رفت.

ایران در گام بعدی باید با آرژانتین بازی کند. تیمی که پس از خولیو ولاسکو با سرمربیگری مارسلو مندز که پیشتر هدایت باشگاه موفق کروزیرو را به عهده داشت اداره می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy