Wednesday, Jun 12, 2019

صفحه نخست » جام جهانی زنان؛ رکوردشکنی آمریکا پیش چشمان گریان سرمربی‌اش

soccer_061219.jpgبی بی سی - جیل الیس، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا می‌گوید با چشمانی اشک‌آلود شاهد رقم خوردن بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ جام جهانی زنان بوده است.

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ در پایان نیمه اول سه بر صفر از تایلند جلو بود اما با ارائه عملکردی درخشان در نیمه دوم توانست ۱۰ بار دیگر دروازه حریفش را باز کند.

جیل الیس گفت: "عالی بود. هرکسی دوست دارد مهاجمانی آتشین در تورنمنت داشته باشد و این یک شروع فوق‌العاده برای ما بود، به خصوص برای مورگان. امیدوارم که او تا فینال هم بتواند همین گونه بازی کند."

الکس مورگان ستاره آمریکا در دیدار با تایلند بود که ۵ گل وارد دروازه حریف کرد؛ به عبارت دیگر او بیشتر از هر تیم دیگری تا اینجای جام جهانی زنان گل زده است. نزدیک‌ترین رقیب مورگان، تیم ملی فوتبال فرانسه است که در بازی افتتاحیه ۰-۴ مقابل کره جنوبی پیروز شد.

الیس گفت: "من با چشمانی اشک‌آلود آن‌ها را تماشا می‌کردم. ما در زمانی که باید اوج گرفتیم و این بخشی از کار تیم ما بود. شما به بازیکنانی نیاز دارید که حس خوبی داشته باشند. اگر آن‌ها از نظر ذهنی خوب باشند، یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته‌اید."

"از بچگی در رویایش بودم"

در جام جهانی قبلی و در حالی که الیس تیمش را به سوی قهرمانی رهبری می‌کرد، مورگان مشغول دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت زانویش بود.

این بار اما او آماده و قبراق به جام جهانی آمده تا خودش را نه تنها در قامت ستاره جام جهانی فرانسه که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این نسل فوتبال زنان جهان تثبیت کند.

او پس از این که تعداد گل‌های ملی‌اش را به ۱۰۶ رساند به بی‌بی‌سی گفت: "از وقتی دختر کوچکی بودم، رویای این را می‌دیدم. امشب ما می‌دانستیم که زدن هر گل برایمان در مرحله گروهی بسیار مهم است."

"کار بیشتری باید انجام دهیم"

پیروزی درخشان بازی نخست، فشار روانی را از روی الیس برداشت. برنامه‌های آماده‌سازی این مربی پیش از بازی مقابل تایلند از سوی هوپ سولو، دروازه‌بان پیشین آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در حالی که پیروزی پر گل آمریکا مقابل تایلند که تیم سی و چهارم رده‌بندی فیفا است، چشم‌ها را خیره کرده، سرمربی آمریکا به بازیکنان تیمش گفته که مقابل سایر تیم‌ها هم باید بی‌رحم بازی کنند.

جیل الیس گفت: "این مسابقات قهرمانی جهان است و هر تیم حاضر در تورنمنت حتما عملکردی درخشان داشته که به این نقطه رسیده است. احترام گذاشتن به حریفان یعنی این که با تمام وجود مقابل آن‌ها بایستیم. این تورنمنتی است که در آن تفاضل گل نقش مهمی دارد. شما باید وارد زمین شوید و مبارزه کنید."

"وظیفه من به عنوان مربی این نیست که آن‌ها را مهار کنترل کنم. این چیزی بود که آن‌ها رویایش را داشتند. من به تایلند احترام می‌گذارم. پس از مسابقه با بعضی از بازیکنان تایلند حرف زدم و به آن‌ها گفتم که سرشان را بالا نگه دارند. این بخشی از رشد فوتبال است. با این حال من معتقدم که ما هنوز کارهای زیادی داریم که انجام دهیم. باید متواضع باشیم و دوباره مشغول کار شویم."

آمریکا با پیروزی ۰-۱۳ مقابل تایلند رکورد بیشترین گل زده در یک مسابقه جام جهانی زنان را شکست. رکورددار قبلی تیم ملی آلمان بود که ۰-۱۱ مقابل آرژانتین در سال ۲۰۰۷ پیروز شده بود.

بزرگ‌ترین پیروزی تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی نیز به سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد که توانست تایوان را ۰-۷ شکست دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy