Thursday, Jun 13, 2019

صفحه نخست » پاسخ ظریف به خبرنگار همجنسگرای آلمانی که از نسخه نوشتاری کنفرانس مطبوعاتی وزرا حذف شد

zarif_061219.jpgصدای آمریکا - در جریان کنفرانس خبری هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در تهران که روز دوشنبه برگزار شد، خبرنگار همجنسگرای بیلد آلمان در میان پرسش‌های اتمی و تحریم و اقتصاد، از وزیر خارجه ایران پرسید چرا همجنسگرایان در ایران به دلیل گرایش جنسی خود اعدام می‌شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، محمد جواد ظریف در پاسخ «پل روزنهایمر»گفت: هرجامعه‌ای اصولی دارد و ما طبق آن اصول زندگی می‌کنیم. این‌ها اصولی اخلاقی هستند که در کل به رفتار مردم مربوط می‌شود. معنی‌اش این است که به قانون احترام گذاشته می‌شود و از قانون اطاعت می‌شود.

خبرنگار شبکه‌ تلویزیونی زد‌دی‌اف آلمان گفت پرسشی که مطرح شد و پاسخی که آقای ظریف داد، باعث نوعی دستپاچگی در میان هیئت همراه وزیر خارجه ایران شد. حتی در نسخه نوشتاری این کنفرانس خبری که پس از پایان آن منتشر شد، این پرسش و پاسخ دیده نمی‌شود.

در برخی گزارش ها آمده که جمهوری اسلامی همجنسگرایان را با اعدام مجازات می‌کند. مقام های جمهوری اسلامی گاهی مثل محمود احمدی نژاد از اساس وجود همجنسگرایی در ایران را رد می کنند و یا مثل محمدجواد ظریف، برخورد با آنها را جزو اصول اخلاقی جامعه ایران می دانند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

در گزارش سالانه حقوق بشر ایالات متحده، از جمهوری اسلامی و عربستان سعودی به عنوان دو کشوری که با همجنسگرایان بدرفتاری می کند، یاد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy