Sunday, Jun 16, 2019

صفحه نخست » واکنش سفیر ایران در لندن و کاربران ایرانی به اعتصاب غذای همسر نازنین زاغری مقابل سفارت ایران

nazanin_061419.jpgبی بی سی - ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در ایران مقابل سفارت جمهوری‌ اسلامی ایران در لندن اعتصاب غذا کرده است.

خانم زاغری دیروز (شنبه ۱۵ ژوئن/۱۵ خرداد) به خانواده‌اش تلفنی اطلاع داد که در اعتراض به "بازداشت ناعادلانه" و در پنجمین سالگرد تولد دخترش بار دیگر اعتصاب غذا کرده است. اکنون همسرش هم در این اعتصاب غذا به او پیوسته است.

آقای رتکلیف دیشب را در چادری مقابل سفارت ایران در لندن گذارند و قصد دارد چند شب دیگر نیز به نشانه اعتراض مقابل سفارت بخوابد.

همزمان حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، در چند توییت به فارسی و انگلیسی از جمله نوشت: "علیرغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، چند نفر با مسدود کردن مسیر، دیروز و دیشب را جلوی سفارت سپری کردند. امروز علاوه بر افراد، رسانه‌ها برای تهیه گزارش جلوی سفارت اجتماع کرده‌اند. کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلمات‌ها وجود ندارد."

london.jpg

نازنین زاغری نوروز سه سال پیش برای دیدار و آشنایی بیشتر دختر خردسالش با خانواده مادری، به ایران سفر کرده بود اما هنگام خروج از فرودگاه امام خمینی، بازداشت شد. مقام‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند دادگاه او را به اتهام جاسوسی محکوم به پنج سال حبس کرده است. خانم زاغری این اتهام را رد می‌کند.

تلاش‌های دیپلماتیک بریتانیا برای آزادی خانم زاغری تاکنون به نتیجه نرسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy