Monday, Jun 17, 2019

صفحه نخست » چگونه تعمیر سیستم فاضلاب قتل علیرضا شیرمحمدعلی را ممکن کرد

ghatl_061719.jpgایران اینترنشنال - سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای در مورد قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان فشافویه، اعلام کرد تعمیرات سیستم بهداشتی و باز شدن در بند متهمان سیاسی و امنیتی موجب دسترسی قاتلین و کشته شدن او شده است.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه صادر شده با تاکید بر جدا بودن محل نگهداری زندانیان خطرناک، اشاره شده است که این قتل در زمان هواخوری و با ورود دو زندانی خطرناک به بند دیگر و در کمتر از دو دقیقه اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه در مورد دسترسی قاتلین به شیرمحمدعلی نوشته است که به دلیل نیاز به «رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری قاتلین»، آن‌ها به هواخوری هدایت شدند، که همزمان با باز شدن در محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، این دو نفر به درون آن رفته و شیرمحمدعلی را به قتل رساندند.

در همین حال غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضاییه گفت ابراهیم رییسی رییس این قوه در رابطه با قتل علی‌رضا شیرمحمدعلی در زندان فشافویه دستور پیگیری داده است.

پیشتر،‌ فعالان و سازمان‌های حقوق‌بشری مسوولیت جدا نبودن زندانیان سیاسی و امنیتی از زندانیان خطرناک در فشافویه را متوجه مسوولین قضایی و زندان‌ها دانسته بودند.

وکیل این زندانی سیاسی نیز نسبت به «عدم رعایت اصل تفکیک جرائم» در زندان انتقاد کرده بود.

علیرضا شیرمحمدعلی،‌ ۲۱ سال سن داشت و در تیرماه ۱۳۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و با اتهام اهانت به رهبری، اهانت به بنیان‌گذار انقلاب، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات به ۸ سال زندان محکوم شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy