Friday, Jun 21, 2019

صفحه نخست » پیامد تنش ایران و آمریکا بر بازار؛ طلا رکورد ۶ سال گذشته را شکست

gold.jpgبی بی سی - شدت یافتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا روی بازارهای مالی دنیا تاثیر گذاشته و باعث افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود در شش سال اخیر رسیده است. دلیل این افزایش قیمت، اطمینان سرمایه‌گذاران از امن بودن سرمایه‌شان از خطرات احتمالی مانند احتمال بروز درگیری نظامی اعلام شده است.

قیمت نفت خام هم که اوائل ماه جاری با کاهش مواجه شده بود افزایش یافته است.

دلیل افزایش قیمت نفت، تنش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز است، منطقه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین مناطق صدور نفت و گاز در جهان است و درگیری احتمالی می‌تواند جریان صدور آن را با اختلال جدی مواجه کند.

یک پنجم نفت مصرفی دنیا از این منطقه تامین می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است در واکنش به سرنگون کردن پهپاد آمریکا توسط ایران می‌خواسته به سه نقطه در ایران حمله کند اما به دلیل آن که به او گفته شد در چنین حمله‌ای ممکن است ۱۵۰ نفر کشته شوند، تصمیم به لغو این حمله گرفت.

طبق گزارش‌ها، تحت تاثیر این تنش‌ها، قیمت نفت خام آمریکا ده درصد افزایش یافته و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۵ درصدی مواجه شده است.

ایران به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا با کاهش شدید در میزان صادرات نفتی خود مواجه شده است.

طبق برخی گزارش‌ها، صادرات نفتی ایران از زمان شروع مجدد تحریم‌های آمریکا، از حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به کمتر از یک میلیون رسیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy