Monday, Jun 24, 2019

صفحه نخست » تا آخر هفته ظریف هم تحریم می‌شود

zarif_062419.jpgصدای آمریکا - وزیر خزانه‌داری آمریکا دقایقی پس از امضای فرمان افزایش تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت ترامپ، در کنفرانس خبری کوتاهی در کاخ سفید حاضر شد. او از تحریم «حلقه سلیمانی» خبر داد و گفت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز به زودی تحریم می‌شود.

«استیو منوشن» دوشنبه سوم تیرماه گفت: تحریم‌های جدید آمریکا افرادی را در برمی‌گیرد که در حلقه قاسم سلیمانی هستند. او افزود: ظریف هم این هفته به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌شود.

وزیر خزانه داری آمریکا در تشریح برخی از جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران گفت که این دستور سه فرمانده ارشد ایران از جمله سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه را بخاطر تهدید به بستن تنگه هرمز تحریم می‌کند.

وی ادامه داد که سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه بخاطر دخالت وی در سرنگونی پهپاد آمریکایی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی در زمره این فرماندهان هستند.

منوچین در ادامه گفت که دستور ترامپ همچنین شامل فرماندهان ۵ منطقه دریایی ایران دیگر نیز می‌شود.

وی همچنین گفت که طی چند روز آینده محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز تحریم خواهد شد.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و تشکیلات دفتر او در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. تمامی دارایی‌های این افراد و نهادها در خاک آمریکا مسدود می‌شود.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که برخی از این تحریم‌ها مدت‌ها است که در جریان هستند، اما برخی از آن‌ها بخاطر اقدامات اخیر ایران در نظر گرفته شده است.

وی مدعی شد که این تحریم‌ها، میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های ایران را مسدود می‌کند. با این حال وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد که ایران اگر مذاکره کند تحریم‌ها برداشته خواهند شد.

دقایقی پیش نیز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد که نهاد رهبری را هدف قرار می‌داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy