Wednesday, Jun 26, 2019

صفحه نخست » خامنه ای: آمریکا از جنگ با ایران می ترسد

kham_062619.jpgرادیو اسرائیل - علی خامنه ای در سخنان امروز خود (چهارشنبه) به تحریک نظامی علیه ایالات متحده روی آورد و ادعا کرد که چون آمریکا از قدرت نظامی کوبنده رژیم ایران هراسناک است، می خواهد از طریق انجام گفتگوهای سیاسی موجب تضعیف رژیم ایران گردد.

خامنه ای که با گروهی از کارکنان دستگاه قضایی رژیم دیدار کرده بود، در این راستا گفت: «آمریکایی ها اکنون با وحشت از عوامل اقتدار ملت ایران، می ترسند جلو بیایند. بنابراین، می خواهند از طریق مذاکره، این اسلحه و عامل اقتدار را از دست ایران بگیرند تا هر بلایی می خواهند سر ملت ایران بیاورند».

اشاره خامنه ای به خروج ایالات متحده از برجام بود که بدنبال آن، از حکومت ایران می خواهد که برنامه های موشکی خود را نیز متوقف سازد و به برنامه های هسته ای باز نگردد و همچنین به دخالت نظامی در کشورهای همسایه پایان دهد و کمک به سازمان های ترور را متوقف سازد.

خامنه ای با لحن غرورآمیزی ادعا کرد که چون ایالات متحده از نظر نظامی خود را ضعیف تر از رژیم ایران می داند، به جای جنگ با این کشور، می خواهد از طریق مذاکرات سیاسی وارد شود.

رهبر حکومت اسلامی ایران، تا کنون به طور اصولی از ورود به مذاکرات با ایالات متحده روی گردانیده و اکنون آن کشور را تحریک می کند که اگر مرد میدان است، به ایران حمله کند.

این عمل تحریک آمیز خامنه ای، از دیدگاه برخی تحلیلگران، نشان خشم شدید او به خاطر آن است که پرزیدنت ترامپ شخص او و همچنین خاندانش را به تروریست پروری متهم ساخت و آن ها را در لیست تحریم ها قرار داد.

ایالات متحده بارها گفته است که می خواهد از طریق وارد آوردن فشارهای اقتصادی، رژیم ایران را به دور میز مذاکره باز گرداند تا بتوان پیمان بهتری امضا کرد که موجب پایان گیری عملیات تعرض آمیز رژیم ایران در منطقه باشد.

وزارت خارجه حکومت ایران ادعا کرده بود که پرزیدنت ترامپ با قرار دادن خامنه ای در فهرست ترور و تحریم، راه گفتگوهای دیپلماتیک را سد کرده است - و این در حالی که شخص خامنه ای همیشه هرنوع مذاکره ای را با ایالات متحده ممنوع ساخته و اکنون علنا رئیس جمهوری آمریکا را به صحنه زورآزمایی و جنگ دعوت می کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy