Thursday, Jun 27, 2019

صفحه نخست » آمریکا: تحریم‌ها را از ۸۰ درصد به ۱۰۰ خواهیم رساند

Manuchin.jpg العربیه - استفان منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه ۲۷ ژودن ۲۰۱۹ گفت، واشنگتن مصمم است که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید کند تا رژیم تهران را هر چه بیشتر تضعیف کند.

منوچین در مصاحبه‌ای با CNBC با اشاره به اظهارات مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد تحریم هایی که ۸۰ درصد از اقتصاد ایران را هدف قرار داده است، گفت: «ما تلاش می‌کنیم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران را از ۸۰ درصد تا ۱۰۰ درصد افزایش دهیم».

وزیر خزانه‌داری آمریکا در عین حال تاکید کرد، این تحریم‌ها شامل اموری که به خدمات انسانی مربوط می‌شود، نمی‌گردد.
وی افزود، هدف ما ملت ایران نیست ما با رژیم ایران مقابله می‌کنیم.

وی گفت: «تحریم‌ها تنها ابزار موجود در دسترس ما نیستند، ما راه‌های زیادی داریم، اما تحریم‌های کنونی تاثیرات خود را نشان داده است لذا ما همچنان به اجرای آنها علیه تهران ادامه خواهیم داد».

وزیر خزانه داری آمریکا در باره واکنش‌های ایران علیه این تحریم‌ها گفت: «تمام تنش‌هایی که ایران به آنها دست می‌زند بیانگر این واقعیت است که تحریم‌ها علیه تهران نتیجه داده و تاثیر منفی خود را گذاشته است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه ۲۴ ژوئن فرمانی اجرایی برای عمال تحریم‌های سخت‌گیرانه جدیدی علیه ایران امضا و تاکید کرد که این دور از تحریم‌ها، علی خامنه‌ای رهبر ایران را هدف قرار می‌دهد.

ترامپ در سخنانی در کاخ سفید پیش از امضای فرمان اجرایی، با درخواست از ایران برای توقف «حمایت از تروریسم» توضیح داد که این تحریم‌ها در واکنش به اقدام روز پنجشنبه ۲۰ژوئن ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی صورت گرفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که اجازه دست‌یابی ایران به سلاح اتمی یا «ادامه حمایتش از تروریسم» ‌را نخواهد داد.
او همچنین پس از امضای فرمان اجرایی، تاکید کرد که آماده مذاکره با ایرانی‌ها است «اگر آن‌ها مایل باشند».

ترامپ گفت: ‌ «پیام من به خامنه‌ای این است که تلاش کند به جای این سیاست ویرانگر، ایران به کشوری بزرگ تبدیل شود».

رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شد هرکس که با خامنه‌ای همکاری کند، از دسترسی به نظام مالی جهانی منع شود.

پس از آن استیو منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده هم در یک نشست خبری در کاخ سفید از تحریم قریب الوقوع محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و «حلقه قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس خبر داد.

منوچین در این باره گفت: «تحریم‌های جدید آمریکا بر افرادی اعمال خواهد شد که در حلقه قاسم سلیمانی قرار دارند». او در ادامه افزود: «ظریف هم این هفته به فهرست تحریم‌ها افزوده خواهد شد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy