Friday, Jun 28, 2019

صفحه نخست » رونمایی از چهره جدید فقر؛ فروش مو برای گذران زندگی

hari_062819.jpgفقر در ایران هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند؛ یک روز گورخوابی، روز دیگر ازدواج دختران جوان با مردان مسن و حالا هم فروختن مو برای تهیه یکی دو وعده غذا برای زنده ماندن! برخی می‌پرسند آیا زندگی در این شرایط ارزشش را دارد؟

به گزارش «شبکه بیان» جمهوری اسلامی چهل سال فرصت داشته است تا کاستی‌ها و کمبودها را جبران کند؛ اما نه‌فقط این اتفاق نیفتاد، بلکه میلیاردها دلار از ثروت‌های کشور خرج ترویج خشونت و ترور در منطقه شد. در حالی که مردم هر روز در فقر و نداری روزگار می‌گذرانند، عیاشی و خوش‌گذرانی زورگویان و خانواده‌های آن‌ها در داخل و خارج به قوت خود ادامه دارد و کسی هم جرأت اعتراض به این شرایط را در خود نمی‌بیند.

اوضاع اقتصادی به قدری وخیم شده که کاظم تقوی، رئیس پلیس خراسان رضوی می‌گوید سرقت‌های خرد (سرقت‌های زیر 200 هزار تومان) در این استان 24 درصد افزایش یافته است. حشمت‌الله ملکی، فرمانده پلیس راه‌آهن کشور نیز از «افزایش 64 درصدی سرقت ریل‌های آهن» خبر داده است.

برخی هم به سرقت درِ چاه‌های فاضلاب روی آورده‌اند تا هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند. این روزها حتی طرفداران حکومت هم به بی‌عرضگی مقامات و مسئولان اذعان دارند و پذیرفته‌اند که فساد و سوءمدیریت آن‌ها دلیل به وجود آمدن شرایط طاقت‌فرسای فعلی برای مردم است.

001.jpgشرایطی که مردم در آن از همه تفریحات و دل‌خوشی‌های خود چشم‌پوشی کرده‌اند تا بتوانند یکی دو وعده‌غذا برای شکم ‌گرسنه خود تهیه کنند. خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «تاراج گیسو/ موهایی که برای گذران زندگی کوتاه می‌شوند»، از فروش موی دختران در فضای مجازی و سالن‌های آرایش خبر داده است.

این خبرگزاری از قول صاحب یک موسسه خرید و فروش مو نوشته است: «90 درصد کسانی که موهایشان را می‌فروشند نیاز مالی دارند... این روزها پیش می‌آید فردی برای تهیه دارو مویش را می‌فروشد... مشتری داریم که از خرم‌آباد برای ما مو می‌آورد. در واقع موی اقوامش را کوتاه می‌کند و برای ما می‌آورد و با پولش برای بچه‌اش شیر خشک خاص می‌خرد؛ شیر خشک معمولی به بچه‌اش نمی‌سازد. حتی این روزها از اهواز برای ما خیلی مو می‌آید، سیل به خانه‌هایشان آسیب ‌زده و دستشان خالی است.»

در این گزارش آمده است که آرایشگاه‌های زنانه، موهای خریداری‌شده را برای «اکستنشن» یا پرپشت کردن موهای زنان استفاده می‌کنند. خبرگزاری مهر نوشته است که اکستنشن بالای 2 میلیون تومان هزینه دارد و اقشار مرفه متقاضی آن هستند.

002.pngشکاف طبقاتی به بیشترین میزان خود طی 40 سال گذشته رسیده و فقر در ایران هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند؛ یک روز گورخوابی، روز دیگر ازدواج دختران جوان با مردان مسن و حالا هم فروختن مو برای تهیه یکی دو وعده غذا برای زنده ماندن. برخی می‌پرسند آیا زندگی در این شرایط ارزشش را دارد؟

ظواهر عینی جامعه ایران و حال و روز ناخوش اکثریت جمعیت کشور گواهی بر شکست سیاست‌های اقتصادی حکومت ایران در تمام جنبه‌ها است. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت ادامه روند فعلی که تحریم‌ها دست‌به‌دست فساد گسترده داده است، شرایط بدتر هم خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy