Tuesday, Jul 2, 2019

صفحه نخست » "اقدام ایران حرکت به سمت ساختن بمب هسته‌ای است"

bomb_070219.jpgصدای آمریکا - مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده جمهوری اسلامی ایران گفت که تنها دلیل این اقدام ایران، تلاش جمهوری اسلامی برای «کاهش زمان گریز هسته‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای» است.

جان بولتون دوشنبه شب در توئیتر خود نوشت: «تنها دلیل ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم، تلاش برای کاهش زمان گریز هسته‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای است.»

روز دوشنبه ۱۰ تیرماه، جمهوری اسلامی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود، برخلاف توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ با کشورهای پنج بعلاوه یک خبر داد.

براساس توافق اتمی موسوم به برجام نباید میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده در ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم گذر کند اما روز دوشنبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از میزان معین شده در برجام را تائید کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

پیشتر، پرزیدنت دونالد ترامپ در نخستین واکنش به اقدام ایران گفت: «آنها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آنها می‌دانند با چه چیزی در حال بازی هستند، آنها در حال بازی با آتش هستند. بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم.»

نخست وزیر اسرائیل نیز به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده جمهوری اسلامی ایران و عبور آن از میزان مجاز در توافق هسته‌ای موسوم به برجام واکنش نشان داد. بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه ۱۰ تیرماه گفت که این حرکت، «اقدامی شاخص به سمت ساختن بمب هسته‌ای است.»

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه گفت اسرائیل، به زودی از شواهد و مدارک بیشتری پرده‌برداری می‌کند که نشان می‌دهد «ایران در تمامی مدت‌ها در مورد برنامه اتمی دروغ می‌گفت.»

یکسال پیش نیز آقای نتانیاهو اسنادی را فاش کرد که از انباری در تهران به دست آمده بود و نشان می داد جمهوری اسلامی قبل از توافق هسته‌ای به دنبال تولید بمب بود.

با وجود هشدارهای ایالات متحده و متحدان آمریکا در برجام، جمهوری اسلامی روز دوشنبه از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود، برخلاف توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ با کشورهای پنج بعلاوه یک خبر داد.

براساس توافق اتمی موسوم به برجام نباید میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده در ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم گذر کند اما روز دوشنبه ۱۰ تیر ابتدا خبرگزاری رویترز و سپس محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی از میزان معین شده در برجام را تائید کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy