Tuesday, Jul 2, 2019

صفحه نخست » عضو شورای عالی اصلاح‎طلبان: جریان اصلاح‎طلبی با تحریم انتخابات، میانه‎ای ندارد

mirlohi.jpgایرنا - یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان می‎گوید: جریان اصلاح‎طلبی، میانه‎ای با تحریم انتخابات ندارد، اما اگر مردم نخواهند به صحنه بیایند، کاری از اصلاح‎طلبان ساخته نیست.

به‎تازگی محسن صفایی فراهانی یکی از چهره‌های سیاسی اصلاح‎طلب در گفت‎وگو با خبرآنلاین، تاکتیک اصلاح‎طلبان برای انتخاب بین گزینه بد و بدتر را رد کرده و گفته است اگر واقعاً شرایط تغییر نکند، بنده خودم رای نخواهم داد. حاضر نیستم بین بد و بدتر انتخاب کنم. باید بتوانیم نیروی توانا و آگاه با شرایط مناسب روانه مجلس کنیم.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‎طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان نیز در واکنش به این تحلیل، به ایرناپلاس می‌گوید: من قرائنی از اینکه شورای عالی اصلاح‎طلبان بخواهد تصمیمی مغایر با مشارکت در انتخابات بگیرد، نمی‎بینم.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری توضیح می‌دهد: من تحریم انتخابات را بر جبین اصلاح‎طلبان نمی‎بینم. ما سه نوع برخوردِ تحریم، حضور غیرفعال و حضور فعال در برابر انتخابات داریم. ممکن است اصلاح‎طلبان رویکردی بین حضور غیرفعال و حضور فعال داشته باشند.

میرلوحی همچنین معتقد است: جریان اصلاح‎طلبی، میانه‎ای با تحریم انتخابات ندارد، اما اگر مردم نخواهند به صحنه بیایند، کاری از اصلاح‎طلبان ساخته نیست. حتی من در بعضی از نشست‌های حزبی می‎بینم که نیروهای مطرح اصلاحات حضور ندارند و این بحث مطرح می‎شود که چه ضرورتی دارد که در انتخابات شرکت کنیم؟ این در حالی است که این نکته در انتخابات سال ۹۴ مطرح نبود و همه برای منافع ملی به میدان آمدند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در این باره که آیا اصلاح‎طلبان در صورت پابرجا بودن نظارت استصوابی همچنان در انتخابات شرکت خواهند کرد، می‎گوید: همچنان اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، راهبرد اصلاح‎طلبان است. اما بالاخره باید بحث نظارت استصوابی بررسی شود، چراکه آنچه امروز در حال رخ دادن است، آثار همین نظارت استصوابی است. مانند مجلس شورای اسلامی دوره دهم که می‎توانست نیروهای برند، مطرح و نمایندگان واقعی مردم را در خود داشته باشد، اما حالا با ضعف‎هایی روبه‎روست؛ مجلسی که می‎توانست نیرومند و در مقابل چالش‎های بین‎المللی مقاوم باشد. البته من خودم در مجموع با مجلس دهم موافق بودم و از آن هم دفاع می‎کنم، اما قطعاً می‎شد مجلس بهتری تشکیل شود تا نیروهای کارآمدتر و شجاع‎تری به مجلس راه یابند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy