Tuesday, Jul 2, 2019

صفحه نخست » آمریکا «جیش العدل» را در فهرست تروریستی قرار داد

Jeisholadl.jpgالعربیه - وزارت امور خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲ ژوئیه اعلام کرد «جیش العدل» و «ارتش آزادیبخش بلوچستان» را به فهرست گروه‌های تروریستی خود افزوده است.

«جیش العدل» در مناطق جنوب شرق ایران فعال است اما «ارتش آزادیبخش بلوچستان» در پاکستان فعالیت می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده، «جیش العدل» را تغییر نام یافته گروه «جند الله» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «جند الله» که در سال ۲۰۱۰ در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفت، در سال ۲۰۱۲ با نام جدید «جیش العدل» فعالیت خود را از سر گرفت».

این بیانیه افزوده است: «این گروه از آغاز تاسیس، دست به حملات متعددی زده که طی آن، شمار زیادی از غیرنظامیان و مقام‌های دولتی ایران کشته شده‌اند».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در این باره توضیح داده است: «از جمله در فوریه ۲۰۱۹ (جیش العدل) عملیاتی انتحاری انجام داد و در اکتبر سال ۲۰۱۸، تعدادی از نیروهای امنیتی را ربود».

به نظر می‌رسد اشاره بیانیه وزارت امور خاره آمریکا، حمله انتحاری به اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در مسیر خاش-زاهدان باشد که طی آن ۲۷ عضو سپاه کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. گروه «جیش العدل» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

جیش العدل که خود را «مدافع اهل سنت در ایران» معرفی می‌کند، بارها مواضع و نیروهای نظامی ایران از جمله سپاه پاسداران را هدف حمله قرار داد. این حملات بیشتر در استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران انجام می‌شود. از جمله سال گذشته که شماری از مرزبانان ایرانی توسط جیش العدل ربوده شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy