Thursday, Jul 4, 2019

صفحه نخست » مسجد سید عزیز الله و راز ماندگاری شورای نگهبان

ib_070319.jpgایران بریفینگ / امیر فرشاد ابراهیمی

محمود صادقی نماینده تهران از تعدادی از کاندیداهای انتخاباتی خبر داده که شهادت داده‌اند شورای نگهبان آن‌ها را به «مسجد سید عزیز الله» در بازار تهران دعوت می‌کرده و برای تائید صلاحیتشان رشوه می‌خواسته‌اند، این مسجد محل اقامه نماز و تجمع بسیاری از فقهای شورای نگهبان است مراسم ختم تمامی فقهای شورای نگهبان همچون آیت‌الله مومن، رضوانی و یا مهدوی کنی هم در این مسجد برگزارشده است.

صادقی حتی عنوان نموده آن‌ها را به قوه قضائیه نیز دلالت داده است و ۵ نفر را به‌عنوان شاهد به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کرده.

صادقی اظهار می‌دارد که: یکی از شهود گفته ابتدا به من پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی دادند، اما بعد به ۵۰۰ میلیون تومان راضی شدند. دیگری می‌گفت به من پیشنهاد ۳۰۰ میلیون تومانی دادند تا تائید صلاحیت شوم.

شورای نگهبان امروز کنترل تمام امور کشور در دستش هست از انتخابات گرفته تا تائید تمامی قوانین مجلس‌های مختلف کشور مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، تشخیص مصلحت و ... کنترل نمایندگان و یا تائید صلاحیت آنان نیز در اختیار این شورا هست.

حالا با توجه به اظهارات محمود صادقی می‌شود راحت‌تر در مورد بسیاری از رد صلاحیت شدگان عجیب و تائید صلاحیت شدگان عجیب‌تر قضاوت کرد.

در اسفند سال گذشته پس از #دانشگاه_امام_حسین #سپاه_پاسداران وزارت علوم هم جعلی بودن مدرک سید مهدی هاشمی را تائید و اعلام کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

سید مهدی هاشمی عضو هیئت دولت محمود احمدی‌نژاد بود که وی در ابتدا او را برای تصدی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به مجلس معرفی کرد که نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند، پس‌ازآن وی معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس ستاد تبصره ۱۳ نیز شد.

او در انتخابات اسفند ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران راهی مجلس نهم گردید. همچنین هم‌زمان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را در دوره‌ای که نماینده مجلس بود برعهده داشت.

شرط احراز صلاحیت برای نمایندگی و همچنین عضویت در هیئت دولت لیسانس هست و مرجع رسیدگی کنند هم شورای نگهبان.

این در حالی است که اگر شورای نگهبان فقط یک استعلام از وزارت علوم و یا دانشگاه امام حسین می‌گرفتند به جعلی بودن این مدرک پی می‌بردند اما ظاهراً هیچ‌کدام انجام‌نشده بود و وی به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی راه یافتند، آیا اکنون نباید به این رفتار مشکوک شد که نکند ایشان هم رشوه داده است؟

وقتی آقای هاشمی با لیسانس جعلی، فوق‌لیسانس جعلی دیگری رفته گرفته و بعد با آن مدارک جعلی دکترای غیرقانونی می‌گیرد و با آن برای ۱۰ سال سمت‌هایی چون سرپرست وزارتخانه‌های راه و کشور، نماینده مجلس، رئیس کمیسیون عمران مجلس، رئیس سازمان نظام‌مهندسی، رئیس فدراسیون تیراندازی و... داشته و دستگاه‌های عریض و طویل نظارتی هم به روی خودشان نیاورده‌اند چه فکر دیگری باید کرد؟

برای بسیاری از این سمت‌ها فیلترهایی همچون شورای نگهبان، هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و یا سازمان نظام‌مهندسی، قوه قضائیه و ... کارشان بررسی صلاحیت و شرایط و احراز هویت این افراد است،

اما متهم اصلی کیست؟ شورای نگهبان؟ شورای نگهبان را چه کسی ۳۰ سال قوت داده و حمایت بی‌چون‌وچرا کرده و کمترین تغییر در آن داده است؟ پاسخ مشخص است رهبر جمهوری اسلامی.

این نهاد در تاریخ ۳۷ ساله خود چهار دبیر به خود دیده که شامل آیت‌الله مهدوی کنی از تیر تا آبان ۱۳۵۹ به‌عنوان دبیر موقت، آیت‌الله صافی گلپایگانی از آذر ۱۳۵۹ تا خرداد ۱۳۶۷، آیت‌الله محمدی گیلانی از تیر ۱۳۶۷ تا تیر ۱۳۷۱ و آیت‌الله جنتی از تیر ۱۳۷۱ تاکنون.

درواقع از سال ۱۳۵۹ تاکنون احمد جنتی مؤثرترین عضو این نهاد بوده است یعنی ۳۷ سال!

اکنون باید راز ماندگاری اعضای شورای نگهبان را در مسجد سید عزیز الله بازار تهران جست، پیدا کردن متهم اصلی کار سختی نیست!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy