Monday, Jul 8, 2019

صفحه نخست » چهار دیپلمات رژیم ایران در زندان اسرائیل

2070F2AB-47E5-49B7-9532-5C2E850DC4DB.jpegرادیو اسراییل

معاون پیشین وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان ادعا کرد که چهار دیپلمات رژیم ایران اکنون سی و هفت سال است که در زندان اسرائیل به سر می برند. او هیچگونه دلیل و مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرد، ولی آن را بهانه ای برای حمله تبلیغاتی علیه اسرائیل مبدل ساخت.

این ادعای امیرعبداللهیان مربوط به سی و هفت سال پیش است که لبنان دچار یک جنگ داخلی خونین بین مسیحیان مارونی و گروه های اسلامی تحریک شده توسط حکومت اسلامی ایران گردیده بود.

در آن هنگام، که سه سال از به روی کارآمدن رژیم اسلامی در ایران می گذاشت، و حکومت در تلاش برای پایه ریزی حزب الله لبنان و قدرت بخشیدن به آن بود، سفارت رژیم ایران فعالیت گسترده ای را برای به جان هم انداختن گروه های قومی و مذهبی در لبنان انجام می داد.

در چهاردهم تیرماه سال ۱۳۶۱ خورشیدی، (سی و هفت سال پیش در چنین روزهایی)، سه تن از ماموران سفارت ایران در بیروت، همراه با راننده خود، در حالی که عازم تماس با عوامل مسلح شیعه بودند، در یک پست بازرسی توسط فلانژهای مارونی بازداشت شدند و از آن هنگام تاکنون خبری از آن ها در دست نیست.

از همان هنگام رژیم ایران ادعا کرد که مارونی ها این چهار نفر را به اسرائیل سپرده اند. ولی در برخی گزارش ها آمده است که فلانژها در همان مکان این افراد را تیرباران کردند و جسد آن ها را به داخل چاله ای انداختند که محل پی ریزی یک ساختمان جدید بود و اجساد زیر بتون ریزی دفن شد و روی آن ستون ساختمان برپا گردید.

امیرعبداللهیان که در حال حاضر سمت مشاور رئیس مجلس علی لاریجانی را در دست دارد، در حساب توییتر خود نوشت: «رژیم جعلی اسرائیل، چهار دیپلمات کشورمان، آقایان محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم را همچنان در زندان خود نگاه داشته است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy