Monday, Jul 8, 2019

صفحه نخست » آیا ایران در مسیر جنگ با اسرائیل گام بر می دارد؟ پاسخ وزیر ارشد کابینه اسرائیل

israel_070819.jpgرادیو اسرائیل - یک وزیر ارشد کابینه اسرائیل، در پاسخ به این پرسش که دولت اورشلیم چه هنگام علیه برنامه های هسته ای رژیم ایران وارد عملیات نظامی خواهد شد، گفت: «نتانیاهو بارهای گفته است که اسرائیل نخواهد گذاشت رژیم ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شود، و این خط قرمز ما محسوب می شود».

دکتر یوال اشتاینیتس وزِیر انرژی، که در گذشته وزیر سیاست های راهبردی و مسؤول پرونده اتمی بوده، امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که اسرائیل اعلام کرده بود که نخواهد گذاشت سپاه پاسداران به استقرار نظامی دائم در سوریه برسد و اسرائیل این سیاست را عملی کرده و خواهد کرد، و جلوگیری از رسیدن رژیم ایران به بمب هسته ای نیز از سیاست های راهبردی اسرائیل است».

وزیر انرژی در گفتگویی توضیح داد که دو امر در حال روی دادن است که یکی از آنها ورشکستگی اقتصادی رژیم ایران، به دنبال تحریم های شدید ایالات متحده است و دیگر آن که حکومت ایران با نشان دادن این سرکشی برای ادامه برنامه های غنی سازی، به خوبی ثابت می کند که از برنامه های اتمی منصرف نشده و از آرزوی رسیدن به بمب اتمی دست برنداشته است.

اشتاینیتس گفت: «رژیم ایرن زیر فشار تحریم های اقتصادی آمریک کمر خم کرده، و به سردرگمی دچار شده است و این از نظر ما یک رویداد مثبت است. از جانب دیگر، رژیم ایران با اعلام تصمیم افزایش سطح غنی سازی، نشان می دهد که همه تاسیسات دست نخورده باقی مانده و در روزی که رژیم اراده کند، می تواند به آسانی به برنامه های هسته ای بازگردد و این نشان می دهد که تا چه برجام یک توافق بدی بوده است.

در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل در مسر جنگ با حکومت اسلامی ایران قرار گرفته است، وزیر انرژی بی آن که مستقیما به این پرسش پاسخ دهد، گفت: «در حال حاضر کوشش رژیم ایران مصروف آن است که خود را از زیر فشار برهاند، و بدیهی است که ما از تلاش های ایالات متحده جانبداری می کنیم و کلاشی های اتمی رژیم ایران را محکوم می دانیم. یادآوری می کنم که نخست وزیر اسرائیل بارها گفته است که اجازه داده نخواهد شد رژیم ایران به ساخت بمب هسته ای برسد».

از دکتر اشتاینیتس پرسیده شد که پس از اعلام گام دوم رژیم ایران در نقض تعهدات در چارچوب برجام، آیا اوضاع وارد مرحله ای می شود که اسرائیل باید از آن نگران باشد؟

او در پاسخ گفت: «جواب من آن است که ، بله! رژیم ایران از محدودیتی که برای غنی سازی اورانیوم تعیین شده بود پا فراتر نهاده است و مفهوم آن است که خط قرمزهایی را که مورد توافق قرار گرفته بود، زیرپا می گذارد و در مسیری گام گذاشته است که ممکن است به تولید بمب هسته ای بیانجامد.»

اشتاینیتس گفت که البته راهی که رژیم ایران می خواهد بپیماید، راه هموار و آسانی نیست، ولی اقدامی علیه اسرائیل، علیه ایالات متحده و علیه همه جهان محسوب می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy