Thursday, Jul 11, 2019

صفحه نخست » ترجمه تحریف شده فدراسیون والیبال ایران از نامه فدراسیون جهانی درباره ماجرای معطلی تیم ملی در آمریکا

Graca.jpgایران وایر - دو روز پس از آن‌که تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو آمریکا دچار معطلی و بازرسی بدنی شد، «آری گراسا» رییس فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که نه از کلمه «شرمساری» در نامه خود خطاب به فدراسیون والیبال ایران استفاده کرده و نه از ایران عذرخواهی کرده است.

اعضای تیم ملی والیبال ایران که به برای حضور در مرحله نهایی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به آمریکا سفر کرده‌اند، در فرودگاه شیکاگو پس از چهار ساعت معطلی، اجازه ورود به خاک ایالات متحده را پیدا کردند.

رضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران، معطلی تیم ملی والیبال ایران را «بازی روانی آمریکایی‌ها» خواند و مدعی شد که بازرسی بدنی و وسایل اعضای تیم ملی، خلاف مقررات بین‌المللی است. اما «استیو بانسبچ»، سخنگوی گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «CNN» با انتشار بیانیه‌ای گفت: «این رویه‌ای عادی در چارچوب قوانین CBP بوده که انجام شده است و همه بدون هیچ مشکلی این مراحل را طی کردند.»

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پس از این اتفاقات وزارت ورزش و جوانان ایران مدعی شد که دولت ایران، اعتراض دیپلماتیک خود را به سفارت سوئیس در ایران تحویل داده است.

روز ۱۹ تیرماه فدراسیون والیبال ایران مدعی شد که رییس فدراسیون جهانی، طی نامه‌ای رسمی خطاب به رییس فدراسیون ایران نوشته است: «در مورد مسئله‌ای که برای تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو جهت ورود به فینال لیگ ملت‌های والیبال پیش آمد به نمایندگی از فدراسیون جهانی، مراتب شرمساری خود را از اتفاق روی داده اعلام می‌کنم.»

در متن ترجمه شده نامه‌ای که فدراسیون ایران منتشر کرد، بارها از کلماتی مانند «شرمساری»، «بهت‌زدگی»، «ابراز تاسف» و «عدرخواهی» به چشم می‌خورد.

اما حالا فدراسیون جهانی اعلام کرد که نه از کلمه «شرمساری» در نامه خود استفاده کرده و نه از ایران عذرخواهی کرده است بلکه ترجمه نامه منتظر شده از سوی «آری گراسا» توسط طرف ایرانی، درست نیست.

در بیانیه فدراسیون جهانی والیبال می‌خوانیم: «FIVB تایید می‌کند که آری گراسا، نامه‌ای را به رئیس فدراسیون والیبال ایران نوشته و در آن به خاطر اتفاقاتی که در فرودگاه شیکاگو با وجود تلاش‌هایی که FIVBبرای عدم بروز مشکل برای تیم ملی ایران انجام داده بود، افتاد ابراز تاسف کرده است. رئیس گراسا به دنبال شفاف‌سازی در این مورد است و از اینکه تیم ایران در صحت و سلامت کامل در هتل خود مستقر شده، راضی است.»

تیم ملی والیبال ایران در نخستین گام مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ باید روز جمعه مقابل تیم ملی لهستان قرار بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy