Thursday, Jul 11, 2019

صفحه نخست » روسیه: خطر درگیری مستقیم در تنگه هرمز زیاد است

Riabkov.jpgالعربیه - سرگئی رایابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۹ گفت، وزارت امور خارجه روسیه از وضعیتی که در تنگه هرمز رخ داده است، بسیار نگران است.

او گفت: «خطر رویارویی در این منطقه بسیار زیاد شده است».

معاون وزیر امور خارجه روسیه، به خبرنگاران گفت: «وضعیت بسیار نگران کننده است و ما اعتقاد داریم که اخیرا خطر رویارویی مستقیم افزایش یافته است، به طوری که پیش‌بینی اوضاع و رویدادهای فزاینده‌ای دشوار‌تر شده است».

مقام وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد، مسکو آماده است تا از تلاش‌های کاهش تنش در منطقه حمایت کند.

دیپلمات روسی گفت: «مسکو به طور مرتب از تهران خواسته است تا از افزایش تنش در خصوص برنامه جامع مشترک توافق هسته‌ای خودداری کند».

از سوی دیگر فرانسوا لاکوانترا، فرمانده ارتش فرانسه روز پنجشنبه گفت، به نظر او اوضاع در منطقه خلیج از کنترل خارج نمی‌شود.

لوکوانتر در مصاحبه با تلویزیون، «سی نیوز»، گفت: «برخی اختلاف نظر‌ها در میان مسئولان آمریکا وجود دارد که در مواضع و واکنش‌ها ظاهر می‌شود این موضوع می‌تواند به در اسرع وقت از اوضاع خارج شود».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

پنتاگون، اعلام کرد ۵ قایق، متعلق به سپاه پاسداران انقلاب، روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه به یک نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز نزدیک شدند. بنا به اظهارات یک مقام آمریکایی قایق‌های ایرانی از نفتکش بریتانیایی خواسته‌اند تا در نزدیکی موقعیت آن، در آبهای سرزمینی ایران توقف کند، اما در پی هشدار کشتی جنگی بریتانیا از طریق بیسیم، عقب‌نشینی کردند.

سخنگوی دولت بریتانیا با تایید این حادثه گفت، قایق‌های ایرانی تلاش کردند که نزدیک کشنی شوند اما با هشدار فرماندهی کشتی بریتانیایی «مونتروز» قایق‌های ایران عقب نشینی و دور شدند.

همچنین یکی از سخنگویان وزارت دفاع بریتانیا نیز با تایید خبر، اقدام سپاه پاسداران را مایه نگرانی دانست.

از سوی دیگر سایت «سپاه نیوز» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه در بیانیه‌ای گزارش‌های مربوط به عملیات قایق‌های نیروی دریایی سپاه برای وادار کردن یک نفتکش بریتانیایی برای ورود به آب‌های ایران را تکذیب کرد.

در بیانیه سپاه پاسداران که از روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران صادر شد، تلاش سپاه برای مجبور کردن نفتکش بریتانیایی و دخالت ناو انگلیسی اچ.‌ام. اس مونتروز، تکذیب شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy