Thursday, Jul 11, 2019

صفحه نخست » نیروی هوایی اسرائیل فاصله پرواز تا به ایران و بازگشت را دوباره تمرین کرد

Israel.jpgرادیو اسرائیل - یک روز پس از آن که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به حکومت اسلامی ایران هشدار داد که جنگنده‌های رادارگریز اف - ۳۵ قادرند به ایران نیز برسند، آگاهان نظامی فاش ساختند که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل هم اکنون مشغول تمرین در پایگاهایی در خاک یونان هستند که هدف از آن، به دست آوردن تجربه برای انجام پروازهای راه دور می‌باشد.

نیروی هوایی اسرائیل در گذشته بارها به همین هدف، پروازهایی را در حریم هوایی چند کشور اروپای جنوبی انجام داده است. از آن جا که اسرائیل دارای یک مساحت کوچک است، بخش اعظم تمرین‌های هوایی، در خارج از فضای این کشور صورت می‌گیرد و کشورهای اروپای جنوبی در این مورد، همکاری خوبی با اسرائیل دارند.

جنگنده‌های اسرائیلی مسافتی را برای تمرین پروازهای طولانی، بر فراز آن کشورها بر می‌گزینند که فراتر از فاصله رفت و برگشت به ایران باشد.

محافل آگاه نظامی که فعالیت نیروی هوایی اسرائیل را دنبال می‌کنند، از جمله خبر دادند که پروازهای ازمایشی بر فراز حریم هوایی جزیره کُرت Kort در جنوب یونان انجام گرفته است. به گفته آن محافل، این پروازهای آزمایشی در سپیده دم روز دوشنبه (سه روز پیش) انجام گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که جنگنده‌های اسرائیلی در جریان این پرواز، در نقطه معینی بلافاصله عقب گرد کرده و بازگشته‌اند و این امری است در جریان پروازها کم سابقه است و معمولا هواپیما برای دور زدن، یک قوس طولانی را می‌پیماید. کارشناسان غیرنظامی امور هواپیمایی، با محاسبه‌ای که در مورد طول این پرواز انجام دادند، دریافتند که مسافت طی شده، معادل فاصله اسرائیل به نقاط مختلف ایران بوده است و لازم بود که هواپیماها، به طور ناگهانی دور بزنند و به سوی کشور بازگردند.

نیروی هوایی اسرائیل در یک سال اخیر چندین بار رزمایش هایی را همراه با هواپیماهای اف-۳۵ انجام داده است. آخرین رزمایش ماه گذشته بود که در آن چندین فروند از این نوع هواپیما شرکت فعال داشتند. منابع خبری گفتند که در این رزمایش هوایی، از جمله برخی تجهیزات بسیار پیشرفته الکترونی ازمایش شد که در نبرد با دستگاه‌های رادار و سایبری دشمن، ممکن است سرنوشت ساز باشد.

با بهره گیری از حملات سایبری، می‌توان دستگاه‌های رادار دشمن را از کار انداخت و موشک‌های نقطه زن آن را منحرف ساخت. اسرائیل این شیوه‌ها را با دقت و اهمیت بسیار، تمرین می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy