Friday, Jul 12, 2019

صفحه نخست » جو بایدن: تهران به برجام پایبند باشد من به این توافق بازخواهم گشت

biden_071219.jpgیورونیوز - جو بایدن یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود رفتار دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری ایالات متحده در خروج از برجام را مورد انتقاد قرار داد.

آقای بایدن در جمع هوادارانش گفت: «توافق تاریخی هسته‌ای که با ایران داشتیم این کشور را از رسیدن به سلاح هسته‌ای منع می‌کرد اما دونالد ترامپ این توافق را کنار گذاشت. دیپلماسی اعتبار می‌خواهد و آقای ترامپ اعتبار ما را مخدوش کرده است.»

او در ادامه افزود: «بازرسان بین‌المللی تایید کردند که تخلفی از توافق هسته‌ای صورت نگرفته است.»

آقای بایدن در ادامه به رفتارهای ترامپ در قبال ایران اشاره کرد و گفت: «سوق دادن ایران به آغاز برنامه هسته‌ای مخاطره‌آمیز شد و خطر یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در منطقه را افزایش داد.»

وی که حالا یکی از نامزدهای پرطرفدار حزب دموکرات به شمار می‌آید و در مرتبه نخست جدول رده‌بندی قرار دارد همچنین گفت: «اگر تهران باز هم به توافق پایبند باشد من به این توافق بازخواهم گشت و با متحدانمان برای تقویت و توسعه این توافق اقدام خواهیم کرد.»

آقای بایدن در عین حال تاکید کرد که بر اساس آنچه در توافق آمده با رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه در کنار متحدان اقدام خواهد کرد.

تنش میان تهران و واشنگتن پس از خروج ایالات متحده از برجام بالا گرفته است. یکی از مباحث مهمی که اغلب در سخنرانی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا مطرح می‌شود مساله برجام، ایران و ماجرای توافقی است که با ورود ترامپ به کاخ سفید از دستور کار خارج شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy