Sunday, Jul 14, 2019

صفحه نخست » بریتانیا شرایط تحویل نفتکش توقیف شده ایرانی به تهران را اعلام کرد

FF53CB2A-AF8C-4B0E-A23F-EDA1C97666A9.jpegالعربیه

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا روز شنبه 13 ژوئیه 2019 گفت، جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به او اطلاع داد که تهران برای حل مسئله نفتکش «گریس 1» آماده است و به دنبال افزایش تنش در منطقه نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هانت گفت، اگر تهران تضمین بدهد پس از طی شدن مراحل قانونی پرونده این کشتی در دادگاه دولت جبل طارق بار دیگر به سوی سوریه نفت ارسال نکند، نفتکش ایران آزاد خواهد شد.

طبق این گزارش هانت گفت، در گفتگو با ظریف بر این مسئله تاکید کرد که آنچه برای لندن مهم است مقصد کشتی گریس 1 است و نه محموله یا مصدر اصلی آن.

دولت جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای رسمی از توقیف یک ابرنفتکش در آب‌های خود خبر داد. این کشتی از ایران عازم سوریه بوده است.

ابرنفتکش در مسیر راه میان ایران و سوریه» توسط دولت جبل طارق توقیف شد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در بیانیه دولت جبل‌ طارق دلیل توقیف این نفتکش «نقض» تحریم‌های اروپا علیه سوریه قید شده است.

خبرگزاری رویترز بر اساس اطلاعات وب‌سایتی که سیر کشتی‌ها را ثبت می‌کند می‌گوید که این سوپرتانکر یا ابرنفتکش «از ایران» به قصد یک پالایشگاه در سوریه به راه افتاده است.

خبرگزاری رویترز از آزادی کارکنان و خدمه نفتکش توقیف شده ایرانی در جبل الطارق خبر داد.

بر اساس این گزارش، شنبه 13 ژوئیه 2019، پلیس جبل طارق اعلام کرد که همه چهار پرسنل بازداشت شده نفتکش ایرانی را بدون اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

پس از توقیف این کشتی، ناخدای آن و سه افسر توسط پلیس جبل طارق بازداشت شده بودند.

بر اساس اعلام پلیس جبل الطارق، ناخدا و افسر عرشه بازداشت شده این نفتکش دارای تابعیت هندی و سایر خدمه از اتباع اوکراین و پاکستان هستند.

هنوز هیچ اتهامی به خدمه بازداشت شده نفتکش ایران وارد نشده است.

نیروهای جبل‌طارق به همراه نیروی دریایی بریتانیا 4 ژوئیه، نفتکش گریس-1 را که متعلق به ایران است، در حال عبور از تنگه جبل‌طارق توقیف کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy