Friday, Jul 19, 2019

صفحه نخست » العربیه: کشته شدن تعدادی از نیروهای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران در عراق

iraq_071919.jpgکمیته اطلاع‌رسانی ارتش عراق اعلام کرد که بامداد جمعه پایگاه نیروهای حشد الشعبی در آمرلی، واقع در استان صلاح‌الدین، دو بار هدف پهپادهای ناشناس قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، حمله پهپادی به پایگاه «الشهدا» در آمرلی، محل استقرار تیپ ۱۶ حشد الشعبی، در ساعات ۱:۵۰ و ۲:۲۰ بامداد جمعه صورت گرفت و راکت‌های شلیک‌شده از این پهپادها دو زخمی برجای گذاشت.

العربیه - منابع خبری العربیه روز جمعه 19 ژوئیه 2019 از کشته شدن تعدادی از افراد حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران در یکی از اردوگاه‌های شبه‌نظامیان حشد الشعبی در عراق خبر دادند.

گزارشگر العربیه از استان صلاح الدین در گزارشی فوری خبر داد که جنگنده‌های ناشناس ساعت 2 بامداد روز جمعه به یکی از اردوگاه‌های حشد الشعبی را در استان صلاح الدین بمباران کردند که در نتیجه این بمباران تعدادی از افراد سپاه پاسداران ایران و شماری از افراد حزب الله لبنان در این حملات هوایی کشته شدند.

شورای عشایر عرب سنی در استان‌های صلاح الدین، گفتند که دو جنگنده ناشناس این اردوگاه که محل نگه‌داری موشک‌های بالستیک ایران است را بمباران کردند.

طبق گفته شورای عشایر عرب سنی در عراق تعدادی از افراد حزب الله لبنان و افرادی از سپاه پاسداران ایران که در این اردوگاه مستقر بودند، کشته شدند.

منابع عراقی در صلاح الدین می‌گویند، مدت‌هاست که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تحرکات سپاه و حزب الله لبنان را در اردوگاه شبه نظامیان حشد الشعبی عراق در استان صلاح زیر نظر داشتند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

منابع محلی می‌گویند سپاه پاسداران چندین موشک بالستیک را به این اردوگاه منتقل کرده و احتمالا آنها را انتقال به سوریه و سپس به حزب الله لبنان آماده می‌کردند.

چندین پایگاه عراقی که محل حضور نیروهای آمریکایی است چند هفته پیش هدف چندین راکت قرار گرفتند، حملاتی که کسی مسئولیت آن را برعهده نگرفت.

از عراق به عنوان عرصه بالقوه برای هر گونه رویارویی خشونت آمیز منطقه ای بین دو کشور ایران و آمریکا نام برده می شود. حضور شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق از یکسو و وجود پایگاههای نیروهای آمریکایی از سوی دیگر به این مسئله دامن زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy