Monday, Jul 22, 2019

صفحه نخست » نماینده مجلس: جواد کریمی قدوسی ایرانی نیست، اجداد شما به ایران حمله می‌کردند

qodusi_072119.jpgایران بریفینگ / جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس ایران در تذکری به شدت به کریمی قدوسی نماینده مشهد انتقاد کرد و گفت: تذکر من به آقای جواد کریمی قدوسی نماینده مردم شریف مشهد است. کسانی که از ایشان حمایت کردند تا این وضع در مملکت ایجاد شود. یکی بچه گرگ می‌پرورید، چو پرورده شد خواجه هم بر درید.

وی گفت: طالبان یک قیف داشت که بر ریش مردان می‌گرفت ببیند اندازه ریش آن‌ها استاندارد است یا نه! مردم را کتک می‌زد اگر ریش با آن قیف طالبان استاندارد نبود. شما چکاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می‌تازید و ما را غیرانقلابی می‌نامید و خطاب می‌کنید؟!

وی گفت: شما به شهر تربت جام آمدید و به مردم گفته اید نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی آن زمانی که اجداد شما بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می‌کردیم.

جهان آبادی در خاتمه گفت:چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است، چه کسی به شما اجازه داده است به ارکان نظام بتازید، چند روز سابقه جبهه دارید، چندتا عملیات شرکت کرده اید که به درجه سرداری رسیدید؟ از کی شما ایرانی شدید که ما ایرانی نبودیم.

گفتنی است جواد کریمی قدوسی از سرداران سپاه پاسداران است که از دوره هشتم تا بحال نماینده مردم مشهد در مجلس ایران هست وی از اعضای جبهه پایداری و از نمایندگان تند رویی است که اظهارات متعددی علیه اشخاص و نهادهای رسمی ایران همچون دیوان محاسبات کشور و یا وزارت نفت داشته است ، اغلب اظهارات وی البته تاکنون توسط مجاری رسمی کشور تکذیب شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

انتشار فیلمی از دستگیری و بازجویی از جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه در صحن مجلس از جمله مستندهایی بود که البته بعدها سپاه پاسداران نیز بر محرمانه بودن آن صحه گذاشت و مشخص نشد چگونه به دست وی رسیده است .

در مورد اصالت و ایرانی الاصل بودن کریمی قدوسی شایعات بسیاری مطرح بوده که حاکی از آن بود وی اصالت افغانستانی دارد حدود دوسال پیش بود که طرح تحقیق وتفحص از مدیران دوتابعیتی به تصویب مجلس رسید، طرحی که طراحان به دنبال آن بودند تا وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و خلاءهای قانونی آن را شناسایی کنند.

پس از تصویب طرح، احکام اعضای هیات تفحص کننده زده شد، احکامی که به نام جواد کریمی قدوسی به عنوان رئیس، حسینعلی حاجی دلیگانی و محمد جواد ابطحی به عنوان نواب رئیس و ابوالفضل ابوترابی و برخی دیگر از نمایندگان صادر شد.

نمایندگان عضو کمیته تفحص از مدیران دوتابعیتی در جریان بررسی تحقیق وتفحص ادعاهای متفاوتی را مطرح کردند، از توضیحات کریمی قدوسی درباره وجود ٣٠٠ مدیر دوتابعیتی و جمع آوری اطلاعات دوتابعیتی ها از کف جامعه گرفته تا ادعای ابوالفضل ابوترابی درباره دوتابعیتی بودن حسن روحانی؛ ادعایی که البته چندی بعد ابوترابی اعتراف کرد که نه بر اساس اسناد متقن و دقیق، بلکه به دلیل برخی شک‌ و شبهه‌ها این مسأله مطرح شده‌ است تا اینکه طرح استیضاح وزیر امور خارجه در دستور کار مجلس قرار گرفت، طرحی که فارغ از دلایل استیضاح، اسامی افرادی که آن را امضا کرده بودند در مرکز توجه قرار گرفت ، بعد از اعلام اسامی امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه بود چند روزنامه نگار اصولگرا از وجود نماینده ای دو تابعیتی در بین استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه خبر دادند؛محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتی اعلام کرد که درباره یکی از نمایندگانی که استیضاح ظریف را امضا کرده شبهه دو تابعیتی وجود دارد و این نماینده افغانی الاصل است و باید روشن شود هنوز تبعه کشور زادگاهش است یا دو تابعیتی است؟ موضوعی که البته هنوز رد یا تایید نشده است.

در این زمینه محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آن زمان در گفت وگویی با بیان اینکه سندی در این زمینه به این هیات ارایه نشده است گفت: اگرچه بر رفتار نمایندگان نظارت می‌کنیم اما اگر مساله‌ای درباره تابعیت نمایندگان وجود داشته باشد، به ما مربوط نمی‌شود و مراجع دیگری صلاحیت رسیدگی دارند و باید سخنگوی شورای نگهبان اظهارنظر کند.

اکنون اما برای اولین بار است که یک مقام رسمی بر این شایعات مهر تائید می زند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy