Monday, Jul 22, 2019

صفحه نخست » واکنش پومپئو و ترامپ به خبر دستگیری جاسوسان سیا در ایران

pompeo_072119.jpgرادیو بین المللی فرانسه - مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا، اظهارات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص دستگیری هفده جاسوس سازمان سیا تکذیب کرد. وزیر امور خارجۀ آمریکا که این سخن را در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی "فاکس نیوز" ایراد می کرد، اظهار داشت که "رژیم اسلامی ایران از مدت زمانی طولانی دروغ می گوید." در اظهاراتی مشابه رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، نیز ادعای وزارت اطلاعات ایران را کذب محض خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنشی توئیتری به ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نوشت : "اخبار دولت ایران مبنی بر اینکه این کشور جاسوسان سازمان سیا را دستگیر کرده کذب محض و عاری از ذره ای حقیقت است." رئیس جمهوری آمریکا در ادامۀ پیام خود ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را دروغ و تبلیغات از سوی یک رژیم مذهبی خوانده که به گفتۀ او به طرز رقت انگیزی شکست خورده و سردرگم است. رئیس جمهوری آمریکا سپس تأکید کرده است که "اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مُرده و این وضعیت تشدید نیز خواهد شد."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سازمان اطلاعات آمریکا دربارۀ ادعای حکومت ایران واکنشی از خود نشان نداده است. سرویس های اطلاعاتی آمریکا عموماً از اظهار نظر دربارۀ دستگیری یا مرگ مأموران یا منابع اطلاعاتی خود خودداری می ورزند. به همین خاطر "ند پرایس" عضو پیشین سازمان اطلاعات آمریکا و عضو شورای امنیت ملی این کشور در دورۀ ریاست جمهوری باراک اوباما، واکنش رئیس جمهوری آمریکا را به ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مورد سرزنش قرار داد و گفت : اگر دفعۀ بعد خبری همانند ادعای وزارت اطلاعات ایران بی پاسخ بماند، همه آن را حقیقی فرض خواهند کرد."

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ٣١ تیر ادعا کرد که هفده متخصص و کارشناس ایرانی را به جرم جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا دستگیر و برخی از آنان نیز به اعدام محکوم شده اند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هویت دستگیرشدگان را فاش نکرده و تنها گفته است که "جاسوسان دستگیر شده" دربرگیرندۀ مقامات جمهوری اسلامی ایران نیستند.

در اوایل ژوئن گذشته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ادعا کرده بود که در عملیاتی گسترده بزرگترین ضربه را به شبکه های جاسوسان آمریکایی در جهان وارد آورده و حتا جاسوسان سازمان سیا را در روسیه شناسایی و اطلاعات مربوط به آنان را در اختیار سرویس های اطلاعاتی روسیه نهاده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy