Monday, Jul 22, 2019

صفحه نخست » بولتون: ظریف به عنوان مهمان رژیم نامشروع مادرو خودش را در خانه حس کرد

bolton_072119.jpgرادیو فردا - مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گزارش انگلیسی خبرگزاری مهر از دیدار محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، با نیکلاس مادرو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که مشروعیتش از سوی بسیاری از کشورها به چالش کشیده را به اشتراک گذاشت و نوشت که «آقای ظریف خودش را در خانه حس کرده است».

جان بولتون در توئیت خود نوشت: «چیزی به من می‌گوید که ظریف در کاراکاس به عنوان مهمان رژیم نامشروع مادرو، خودش را در خانه حس کرده است».

توئیت آقای بولتون به دیدار محمد جواد ظریف با نیکلاس مادرو در عصر روز ۲۹ تیرماه اشاره دارد.

ایران در کنار چند کشور دیگر از جمله روسیه و ترکیه، از حامیان دولت نیکلاس مادرو در ونزوئلا به‌شمار می‌رود.

bolton.jpgخوان گوایدو، رهبر مخالفان در ونزوئلا، ماه‌ها پیش در صدر اکثریت پارلمانی که ریاست‌جمهوری مادرو را «نامشروع» می‌داند، به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت سوگند یاد کرد. بیش از ۵۰ کشور جهان در حال حاضر گوایدو را به‌عنوان «رئیس‌جمهوری موقت» ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا، در کنار بحران‌های انسانی و اقتصادی، مدت‌هاست که ادامه دارد. مادرو همچنان از حمایت ارتش برخوردار است. آمریکا، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کاراکاس اعمال کرده‌است.

وزیر خارجه ایران پس از شرکت در نشست گروه عدم تعهد در ونزوئلا، قرار است راهی نیکاراگوئه و بولیوی، دیگر کشورهای نزدیک به تهران در آمریکای لاتین، شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy