Tuesday, Jul 23, 2019

صفحه نخست » خواست عجیب و جدید یک نماینده مجلس برای ورود زنان به ورزشگاه

ajib_072319.jpgصدای آمریکا - پس از پایان ضرب الاجل فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه های فوتبال، این بار یک نماینده مجلس گفته است که برای عملی شدن این موضوع، یک دیوار شیشه‌ای در اطراف جایگاه بانوان تعبیه شود.

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، روز سه‌شنبه یکم مردادماه به خبرگزاری خانه ملت گفت: «به وزیر ورزش گفتم هزینه این امر یک مبلغ جزئی است؛ یک دیوار شیشه‌ای در اطراف جایگاه خانمها تعبیه کنید صرفا از این باب که یک جوان ناپخته بطری یا شیئی به سمت خانم‌ها پرت نکند؛ یک جایگاه بسیار شیک برای حداقل هزار خانم با صندلی‌های مبلمان و با احترام زیاد و به مراتب بهتر از وی آی پی.»

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

چندی پیش جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در نامه‌ای خطاب به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از او خواست تا زمان برگزاری دور مقدماتی مسابقه‌های انتخاباتی ‌جام‌جهانی شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند. در این نامه تاریخ ۲۴ تیرماه به عنوان ضرب‌الاجل به فدراسیون ایران داده شده بود.

پس از آن خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، نوشت که فدراسیون فوتبال ایران به این نهاد اطلاع داده است که موافق حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال است، اما دولت هم باید موافقت خود را در این زمینه اعلام کند.

جمهوری اسلامی در نزدیک به چهار دهه گذشته ورود زنان به ورزشگاه‌ها را برای تماشای مسابقات فوتبال مردان ممنوع کرده است. این در حالی است که فیفا در اصول خود هر گونه تبعیض جنسیتی را ممنوع کرده است.

با این حال در موارد معدودی و برای جلوگیری از محرومیت‌های احتمالی، اجازه حضور محدود و گزینشی زنان در استادیوم‌ها صادر شده است، که از آن جمله می توان به بازی برگشت فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا میان پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن که سال گذشته در استادیوم آزادی برگزار شد، اشاره کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy