Wednesday, Jul 24, 2019

صفحه نخست » مقام امنیتی: تنها دلیل تعطیلی برنامه ۹۰ محبوبیت فردوسی‌پور بود

ferdowsipoor_072419.jpgبی بی سی - یک نماینده مجلس ایران به نقل از مقام های امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفته است "تنها مشکل" عادل فردوسی پور مجری مشهور برنامه ۹۰ "محبوبیت" او بوده است.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس که ریاست کمیسیون امنیت ملی را بر عهده داشته است گفته از نهادهای امنیتی پرسیده بود که مشکل آقای فردوسی پور چیست و آنها "خیلی راحت جواب دادند فقط محبوبیت".

آقای فلاحت پیشه گفته به مدیر آقای فردوسی پور در صداوسیما زنگ زده و او در پاسخ گفته "دخالت نکن هشت ماه برنامه‌ریزی کردیم تا کنار بگذاریمش".

نماینده مجلس ایران عادل فردوسی پور را مجری فعال و خوشنام صداوسیما توصیف کرده است.

اختلاف میان علی فروغی، مدیر شبکه سه و عادل فردوسی‌پور از چند ماه پیش از حذف برنامه ۹۰ آغاز شده بود. گفته می‌شود که آقای فروغی از خویشاوندان غلامعلی حداد عادل است. آقای حدادعادل از چهره های سیاسی نزدیک به رهبر ایران و پدرزن مجتبی خامنه ای فرزند آیت الله خامنه ای است.

علی فروغی پیش از این رئیس مرکز بسیج صدا و ‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی دانشگاه امام‌ صادق است.

برنامه ۹۰ یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون ایران بود و با آنکه در ساعات پایانی شب پخش می‌شد و گاهی تا بعد از نیمه شب نیز ادامه داشت، میلیون‌ها نفر بیننده به خود جلب کرده بود.

این برنامه در سال ۱۳۷۸ با اجرای عادل فردوسی‌پور آغاز به کار کرد و عمدتا به فوتبال ایران و حاشیه‌های آن می‌پرداخت.

حذف برنامه ۹۰ به موجی از اعتراضات به سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نحوه رفتار صداوسیما با چهره های محبوب این رسانه منجر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy