Wednesday, Jul 24, 2019

صفحه نخست » نیروی دریایی بریتانیا نفتکش‌های این کشور در تنگه هرمز را اسکورت می‌کند

stena.jpgالعربیه - دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام کرد نیروی دریایی سلطنتی این کشور، با هدف تامین امنیت آزادی دریانوردی، نفتکش‌هایی که پرچم بریتانیا را برافراشته باشند را در تنگه هرمز همراهی و اسکورت می‌کند. بریتانیا پیش از این گفته بود منابع نظامی کافی برای این کار ندارد.

تنش‌های میان تهران و لندن در پی آن بالا گرفت که سپاه پاسداران یک کشتی دارای پرچم بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کرد. این اتفاق پس از آن روی داد که بریتانیا یک نفتکش عظیم ایرانی که علیرغم تحریم‌های اتحادیه اروپا، به مقصد سوریه در حرکت بود را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرد.

دولت بریتانیا در روزهای گذشته به کشتی‌های این کشور هشدار داد از تنگه هرمز عبور نکنند و اگر قصد چنین کاری را دارند، پیش از آن به نیروی دریایی سلطنتی اطلاع دهند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

سخنگوی دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه گفت: «نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا مکلف شد کشتی‌هایی که پرچم بریتانیا را برافراشته باشند، در تنگه هرمز همراهی کند، چه این کشتی‌ها به صورت تکی و چه به صورت دسته‌جمعی در حال حرکت باشند، به شرط اینکه پیش از آن و در زمان کافی به نیروی دریایی اطلاع داده باشند.»

او افزود: «آزادی دریانوردی موضوع بسیار مهمی برای تجارت و اقتصاد جهان است و همه تلاشمان را برای دفاع از آن به کار خواهیم گرفت.»

پس از توقیف کشتی‌های بریتانیایی توسط ایران، لندن می‌کوشد یک ماموریت دریایی به رهبری اتحادیه اروپا راه‌اندازی کند که هدف از آن تامین امنیت دریانوردی از تنگه هرمز است. لندن اقدام ایران در توقیف کشتی‌هایش را «دزدی دریایی بین‌المللی» توصیف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy