Friday, Jul 26, 2019

صفحه نخست » پمپئو: دوست دارم مانند ظریف در نیویورک، در تهران به صورت مستقیم مردم کشور میزبان گفتگو کنم

pompeo_072519.jpgرادیو فردا - مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه سوم مرداد اظهار داشت که آماده است به تهران سفر کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه تلویزیون بلومبرگ و در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است به تهران سفر کند، گفت: مطمئناً، اگر لازم باشد، با کمال میل به (ایران) خواهم رفت.

مایک پومپئو در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا حاضرید در تلویزیون آنجا حاضر شوید، اظهار داشت: من از فرصت صحبت مستقیم با مردم ایران استقبال می‌کنم. من قبلا درباره این هم قبلا حرف زده‌ام.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه به سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیویورک اشاره کرد و گفت که آقای ظریف از فضای آزاد رسانه های در آمریکا برای «تبلیغات» خود استفاده می‌کند.

وی افزود: اما من حرف تبلیغاتی نخواهم زد بلکه حقایق را به مردم ایران خواهم گفت که رهبران این کشور چه بر سرشان آورده‌اند و چطور به ایران لطمه زده‌اند. فکر می‌کنم یکی از دلایلی که اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد این است که حقیقت را آنها نیز می‌دانند.

در حالی مایک پومپئو از آمادگی خود برای سفر به تهران در صورت لزوم حرف زده است که تنش بین آمریکا و ایران طی ماه‌های اخیر وارد مرحله تازه‌ای شده است.

تنش بین ایران و آمریکا که در یکسال اخیر به دلیل خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با تهران و بازگشت تحریم‌ها بالا گرفته است در ماه‌های اخیر پس از حمله به شش کشتی تجاری در آب‌های عمان و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در روز ۳۰ خرداد به اوج خود رسیده است. آمریکا هم می‌گوید، یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه هم همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تشدید تنش با ایران گفت: موضوع تنش با ایران مسئله تازه‌ای نیست. ما ۴۰ سال است که با رفتار مخرب ایران مواجه‌ایم. حالا چه توقیف نفتکش بریتانیایی باشد یا ساقط کردن پهپاد آمریکایی در محدوده بین المللی، یا اقدامات تروریستی در اروپا،‌ یا برنامه ریزی بر ترور سفیر در واشینگتن . حکومت ایران یک تاریخچه طولانی از اقدامات مخرب دارد.

مایک پومپئو تاکید کرده است که هدف فشار حداکثری آمریکا تغییر رفتار ایران است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خصوص اظهارات محمد جواد ظریف درباره بی‌اثر بودن تحریم های آمریکا گفت: اختیارات آقای ظریف در ایران بیشتر از فردی که در کره ماه نشسته باشد، نیست. بلکه این آیت الله (علی خامنه‌ای) است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ظرفیت همه اقدامات مخرب را دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: این دو نفر از تصمیم گیرندگان اصلی هستند و ما داریم فشار لازم را بر آنها وارد می‌کنیم تا نشان دهیم چقدر هزینه چنین رفتارهایی بالا است و متقاعد شوند که اگر مانند یک کشور عادی رفتار کنند، مردم ایران هم می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

رویترز می گوید، در حالی که مقام‌های دولت ایران و آمریکا از آمادگی برای مذاکره صحبت می‌کنند، اما هرکدام برای چنین مذاکره‌ای شرط‌ها و خواسته‌های خود را دارند.

اما، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که حرف آخر را در سیاست‌های حکومت ایران می‌زند، پیشتر گفته بود که مذاکره با آمریکا «سم» و مذاکره با دولت دونالد ترامپ، «سم مضاعف است».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم هفته گذشته گفت که هیچ عجله‌ای برای دستیابی به یک توافق جدید با ایران ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy