Friday, Jul 26, 2019

صفحه نخست » سی‌ان‌ان: ایران یک موشک بالستیک را آزمایش کرد

moushak.jpg دویچه وله - یک خبرنگار سی‌ان‌ان در صفحه توییترش از قول منابعی در دولت آمریکا نوشته ایران روز چهارشنبه ۲ مرداد یک موشک شهاب ۳ میان‌برد را آزمایش کرده است. خبرنگار فاکس نیوز نیز از قول یک منبع آمریکایی این خبر را تایید کرده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان از قول منابعی در دولت آمریکا نوشته که ایران یک موشک میان‌برد را آزمایش کرده است. باربارا استار در اولین ساعات روز جمعه ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه) این خبر را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.

استار از قول یک مقام آمریکایی نوشته این موشک با نام شهاب سه که چهارشنبه ۲ مرداد پرتاب شده، هزار کیلومتر را طی کرده اما خطری متوجه کشتیرانی یا پایگاه‌های آمریکایی نشده است. این مقام آمریکایی گفته ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که این آزمایش موشکی تلاشی برای بالا بردن برد و هدف‌گیری این موشک‌هاست.

شبکه سی‌ان‌ان هنوز گزارشی در این باره منتشر نکرده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

یک خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز نیز در توییترش نوشته که یک مقام آمریکایی آزمایش موشکی ایران را تایید کرده است. لوکاس تامیلسون که خبرنگار حوزه پنتاگون است از قول این مقام آمریکایی نوشته که این موشک از نقطه‌ای در جنوب ایران شلیک شده و پس از ۶۰۰ مایل پرواز در نزدیکی تهران فرود آمده است.

ایران هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. در شرایطی که یک نفتکش بریتانیایی در توقیف ایران و یک نفتکش ایرانی در توقیف بریتانیاست در صورت تایید خبر آزمایش موشکی ایران، این موضوع می‌تواند تنش میان ایران و غرب را بیشتر کند. برنامه موشکی ایران یکی از موارد مورد مناقشه‌ای است که آمریکا و نیز اروپا خواهان مذاکره بر سر آن هستند اما ایران همواره تاکید کرده که برنامه موشکی‌اش قابل مذاکره نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy