Sunday, Jul 28, 2019

صفحه نخست » روز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه، طلاق بی طلاق! ای تو روحِ...؛ ف. م. سخن

336CE6D0-2355-430F-A208-A6A362FB06AB.jpegبالاخره بعد از مدت ها چشم ام به یک خبر اجتماعی -و نه سیاسی- روشن شد که می توانم بر اساس آن مطلب طنزی بنویسم! طنز که چه عرض کنم؛ تو بگو مطلب تمسخر آمیز!

سال ها تلاش کردیم تا میان طنز و مسخره بازی فرق بگذاریم، و این فرق را به مردم نشان دهیم و طنزنویسان را هم از مسخره بازی به جای طنزنویسی بر حذر داریم! اما کارهای ج.ا. دیگر جوری شده، که نمی توان تنها به طنز بسنده کرد، و گاهی هم باید او را مسخره کرد بلکه چشمی گشاده شود و حکومت را از انجام کارهای سخیف باز دارد!

از سوی مقام محترم وزارت «ورزش و جوانان»، به مقام محترم وزارت «دادگستری»، پیشنهاد شده که روز ۱۲ مرداد، مصادف با سالروز «ازدواج آسمانی» حضرت علی و حضرت فاطمه، به منظور گرامی داشت این روز و تکریم خانواده و امر ازدواج، طلاق جماعتی که می خواهند از هم جدا شوند ثبت نشود که این امر مورد موافقت مقام وزارت دادگستری قرار گرفته است!

یعنی آی خندیدیم! آی خندیدیم!

زن و شوهره می خوان از هم جدا بشن، کلی راهروهای دادگاه خانواده رو بالا و پایین رفتن، کلی با قاضی و مشاوران خانواده در دادگاه، چک و چونه زدن، با بدبختی مهریه رو جور کردن و موافقت ها رو کسب کردن و با محضر قرار طلاق واسه روز ۱۲ مرداد گذاشتن، گفتن آخیش! بالاخره روز رهایی فرا رسید و حالا من که مرد هستم می رم یه زن دیگه می گیرم و خانم هم که زن هست میره خونه ی مامان اش اینا...

بعد یهو بخش نامه میاد، روز ۱۲ مرداد، طلاق بی طلاق! عامل اش کیه؟ حضرت علی و حضرت فاطمه! ای توو روحِ...

می بینید که نتیجه ی تکریم خرکی خانواده چی میشه! بیچاره حضرت علی! بیچاره حضرت فاطمه!

اگه قرار هست که این ها رو الگو قرار بدیم چرا واسه کارهای دیگه الگو قرار ندیم؟!

مثلا حضرت امام خامنه ای، شب ها یه گونی بندازه پشت اش ببره نون و اسباب بازی وسط بچه های فقیر تقسیم کنه!

مثلا هم ایشون، وقتی جنگ بشه، «خودش» «شخصا» با دست چپ اش شمشیر یا تفنگ دست بگیره و «شخصا» در راس سپاه اسلام، بره به جنگ دشمن!

مثلا هم ایشون، داداش اش رو که نه، همین مدیران ارشد و میانی و فک و فامیلاشون رو که در «باستی هیلز» به طور یکجا جمع شون جمع ه، دعوت کنه به بیت مبارک، یکی یه تیکه زغال داغ بذاره کف دستشون، بعد یه دونه زغال مرغوب لیمو که رییس دفتر محترم برای رفع کسالت آورده خدمت شون، بذاره کف دست خودش، و داد بزنه، عقیل بدبخت با چشمای کور ش اومد یه مقدار گندم از بیت المال قرض بگیره نصیب اش زغال داغ شد! اینا که به پشتگرمی حکومت من، یک کشور ثروتمند رو از بیخ شخم زدن و من هم واسه کم کردن روی امریکا به اینا امکانات و ثروت نجومی دادم تا برن تحریم ها رو دور بزنن باس مردم دستمون رو بکنن توو کوره ی ذوب آهن!

بله. مثال های «الگویی» بسیار زیاده که برای حفظ آبروی حضرت امام علی و حضرت امام خامنه ای حالا کش اش نمیدم!

فقط قیافه ی طلاق گیرندگان، روز ۱۲ مرداد آی دیدنی ه! آی دیدنی ه! :)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy