Monday, Jul 29, 2019

صفحه نخست » مدیران جهاد کشاورزی در جایگاه متهم دادگاه پرونده گوشت‌های برزیلی

fesad_072819.jpgایران اینترنشنال - نخستین جلسه دادگاه پرونده «گوشت‌های برزیلی» با هفت متهم از جمله مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان استان تهران، در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.

در این دادگاه که روز دوشنبه هفتم مرداد به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد،‌ متهمان با عنوان «اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی» در موضوع توزیع ۱۱۴ هزار تن گوشت وارداتی از برزیل تفهیم اتهام و محاکمه شدند.

حمیدرضا خلیلی جانشین رییس،‌ علیرضا جهیزی رییس اداره تنظیم بازار ‌و علی رنجبر کرمانی بازرس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ردیف متهمان این پرونده قرار دارند.

بر اساس گزارش نماینده دادستان،‌ متهمان این پرونده گوشت وارد شده با ارز دولتی «۴۲۰۰ تومانی» را با «حواله‌های صوری، سندسازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه» به جای توزیع با نرخ دولتی، در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

نماینده دادستان در این جلسه دادگاه همچنین از نقش مرتضی عسگری، مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان استان تهران، در موضوع اخذ حواله کالاهای اساسی خبر داد.

مبلغ منفعت شخصی این متهمان از قبال توزیع این گوشت‌ها «۷۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال» اعلام شده است. متهم ردیف اول این پرونده اتهام‌های مطرح شده را رد کرده و بعضی از آن‌ها را «دروغ» خوانده است.

این دادگاه در حالی برگزار می‌شود که‌ حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز طی دستوری به ۴ وزیر دولت خواستار «پاسخگویی فوری» به موضوع تخلف‌ در توزیع ارز دولتی و واردات کالاها شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy