Friday, Aug 2, 2019

صفحه نخست » آمریکا جنگنده‌هایی جدید با مهمات ویژه به تنگه هرمز اعزام کرد

war_080219.jpgالعربیه - منابع خبری روز پنجشنبه ۱ آگوست ۲۰۱۹ خبر دادند که ایالات متحده آمریکا جنگنده‌هایی جدید از نوع «اف ۱۵ ای» برای محفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها به تنگه هرمز اعزام کرده است.

جنگنده‌های جدید «اف ۱۵ ای» که اکنون عملیات مراقبت و کنترل را با پروازهای خود بر فراز تنگه هرمز آغاز کرده است، با مهماتی خوشه‌ای ویژه و سیستم مادون قرمز و لیزری و با کیفیت بسیار بالایی اهداف خود را مشخص و نشانه می‌گیرند.

به گزارش سایت «ذ وار زون درایو» (THE WAR ZONE DRIVE) که سایتی متخصص در امور نظامی و تسلیحاتی است، این نوع جنگنده‌ها قدرت انجام ماموریت‌های متفاوت در یک زمان را دارند. این نوع جنگنده‌ها چند منظوره برای انجام عملیات هجومی هوا به هوا و هوا به زمین طراحی شده است و در حال حاضر برای تضمین آزادی عبور و مرور آزادانه کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج و تنگه هرمز در حال گشت زنی است.

سایت (THE WAR ZONE DRIVE) همچنین نوشت: «این سلاح جدید آمریکایی ممکن است برای هدف قرار دادن قایق‌های کوچک و سریع که سپاه پاسداران آنها را بکار می‌گیرند، بسیار مفید و کارساز باشد».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در اوائل ژوئیه خبرگزاری فاکس نیوز، نیز از استقرار ۱۲ جنگنده اف ۲۲ راپتور آمریکا در خلیج خبر داد. همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده، ارتش آمریکا خبر داد که برای نخستین بار چندین فروند جنگنده رادارگریز اف-۲۲ «رپتور» به قطر اعزام کرده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که از بررسی تصاویر منطقه پایگاه هوایی العُدید قطر چنین برمی‌آید که تعداد هواپیماهای اف-۲۲ اعزامی ۵ فروند است. روزنامه واشینگتن‌پست تعداد این جنگنده‌های اعزامی را حدود ۱۲ فروند ذکر می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy