Monday, Aug 5, 2019

صفحه نخست » حجاریان: اگر انتخابات آزاد بودند نه اصول‌گرایی باقی می‌ماند و نه اصلاح‌طلبی

hajjarian_080519.jpgرادیو فردا - سعید حجاریان، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، با مطرح کردن سناریوهای مختلف درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات در عین حال گفت که در صورت برداشته شدن محدودیت‌های انتخابات «نه اصول‌گرایی باقی می‌ماند و نه اصلاح‌طلبی».

وی روز یک‌شنبه در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «اگر شرایطی به وجود بیاید و مانند کشورهای دموکراتیک پلاستیک گلخانه را بردارند و انتخابات شفاف شود و هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد، نه تو مانی و نه من. نه اصول‌گرایی باقی می‌ماند و نه اصلاح‌طلبی. حال باید از اصول‌گرایان پرسید می‌خواهند شرایط گلخانه‌ای را ادامه دهند».

پس از وقوع اعتراض‌های گسترده دی‌ماه ۱۳۹۶ در ایران که در بیش از ۸۰ شهر رخ داد، بحث‌های گسترده سیاسی درباره جناح‌بندی سیاست داخلی ایران و همچنین شرکت در انتخابات مطرح شده است.

سر داده شدن شعارهایی چون «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» در جریان اعتراض‌ها با واکنش‌های زیادی، به ویژه از سوی اصلاح‌طلبان، مواجه شد.

آقای حجاریان در این مصاحبه همچنین با اشاره به سخنان سابق خود درباره «حضور مشروط» در انتخابات اضافه کرد: «یکی از ابعادش این است که منتظر بمانیم و ببینیم هسته اصول‌گرایان بنا دارند چگونه انتخاباتی را برگزار کنند، وجه دیگر حضور مشروط، اشتراط با نفس است؛ یعنی باید میان خودمان بر سر کیفیت زمین بازی انتخابات توافق کنیم، این دو شرط پهلو به پهلوی هم هستند. البته شرط‌های دیگری هم وجود دارد که لازمه طرح و تحقق آن، تهیه منشور اصلاح‌طلبی است».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وی تاکید کرد: «واضح است، استراتژی حضور بی قیدوشرط، مردم و اصلاح طلبان را به کلی از یکدیگر جدا می‌کند، اکنون، مردم به جریان‌های سیاسی بی اعتماد هستند و هر نوع لغزش و اشتباه تاکتیکی و استراتژیک به مثابه مرگ یک جریان است، امروزه برخی از مردم می‌گویند شما گفتید به روحانی رأی بدهید تا شرایط سامان شود؛ اما این طور نشد، فلذا دیگر با طناب شما به چاه نمی‌رویم. پس، اگر گفتار انتخاباتی تولید می‌کنیم باید مبتنی بر تحلیل‌های دقیق باشد نه صرفاً هراس‌افکنی و انتخاب بین بد و بدتر و بدترین».

پیش از این نیز برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله مصطفی تاج‌زاده حضور مشروط در انتخابات مجلس یازدهم را مطرح کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy