Tuesday, Aug 6, 2019

صفحه نخست » روزنامه اسرائیلی: افزایش ۳۰ میلیون دلاری کمک ماهیانه ایران به حماس

iran_hamas.jpgرادیو اسرائیل - یک روزنامه اسرائیلی نوشت که حکومت اسلامی ایران حاضر شده ماهیانه سی میلیون دلار کمک مالی نقدی به حماس در غزه بپردازد، به شرط آن که حماس برای رژیم به جاسوسی در اسرائیل بپردازد. این خبر به دنبال دیداری انتشار می‌یابد که دو هفته پیش معاون رهبر حماس، صالح العاروری و هیات همراه وی از تهران به عمل آوردند و از جمله، دیداری نیز با علی خامنه‌ای داشتند.

رادیو پیام اسرائیل از قول منابع خبری خود گزارش داده بود که هدف از دعوت این گروه به تهران، گرفتن این تعهد از حماس بوده که اگر جنگی بین ایالات متحده و ایران رخ دهد، حماس در غزه، همانند حزب الله در لبنان، اسرائیل را هدف حملات سنگین موشکی قرار دهند.

اکنون روزنامه اسرائیلی معریو Maariv از قول منابع خبری خود نوشت که خامنه‌ای حاضر شده میزان کمک مالی به حماس را به سی میلیون دلار در ماه افزایش دهد، بشرط آن که حماس بتواند در داخل اسرائیل به فعالیت‌های جاسوسی بپردازد و از جمله محل دقیق انبارهای موشکی اسرائیل را به سپاه پاسداران اطلاع دهد.

حزب الله لبنان که همانند بازوی عملیاتی رژیم ایران در منطقه رفتار می‌کند، اعلام کرده بود که لیست کاملی از هدف‌های حساس نظامی و غیرنظامی اسرائیل تهیه کرده که اگر رژیم ایران مورد حمله نظامی ایالات متحده قرار گیرد، همه این هدف‌ها را به موشک خواهد بست.

گرچه دولت قطر تعهد کرده یکصد و چهل میلیون دلار به حماس در غزه کمک نقدی اعطا کند، و تا کنون انتقال حدود چهل میلیون دلار از این مبلغ عملی شده است، اسرائیل ادامه انتقال آن را متوقف ساخته است. هنوز معلوم نیست که رژیم ایران مبلغ وعده داده شده را از چه راهی به حماس خواهد رساند. حماس اخیرا دفتر مرکزی خود را به بیروت منتقل ساخته و خود را زیر چتر حمایت حزب الله قرار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy