Thursday, Aug 8, 2019

صفحه نخست » آژانس انرژی جهان: تولید نفت ایران از دهه ۸۰ تاکنون به پایین‌ترین سطح رسید

naft.jpgالعربیه - آژانس بین المللی انرژی روز جمعه ۸ آگوست در گزارشی اعلام کرد، میزان تولید نفت ایران از دهه ۱۹۸۰ تاکنون به پایین ‌ترین سطح تولید رسیده است.

صادرات نفت ایران در ماه مه گذشته به میزان ۴۸۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۸۱۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این آژانس افزود: «تولید نفت ایران نیز در ماه مه با کاهش ۲۱۰ هزار بشکه در روز مواجه بوده و به ۲,۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی پایین‌ترین سطح محسوب می‌شود.

این سازمان نوشت، میزان تولید نفت ایران در ماه ژوئیه به ۵۰ هزار بشکه در روز نزول کرده است.

آژانس انرژی افزود: «صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه ۱۳۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است».

برخی گزارش‌ها می‌گویند افت صادرات روزانه نفت ایران از دو و نیم میلیون بشکه، قبل از خروج آمریکا از برجام، به حدود صد هزار بشکه، یعنی از دست رفتن سالانه میلیاردها دلار درآمد نفتی ایران منجر شده است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

آژانس در گزارش خود همچنین گفته است که دلایل زیادی وجود دارد که کندی رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین را نشان می‌دهد. بحران اقتصادی میان آمریکا و چین باعث شده است که تقاضای جهانی برای خرید نفت همچون زمان بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بسیار کند شده است.

آژانس انرژی در گزارش ماهانه خود گفت:» اوضاع بیش از هر زمان دیگری مبهم تر می‌شود و رشد جهانی تقاضای نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ بسیار کند بوده است».

آژانس انرژی که مرکز آن در پاریس است اعلام کرد، اگر سطح تقاضا برای نفت در ماه مه سال ۲۰۱۹ را با ماه مه سال ۲۰۱۸ مقایسه کنیم، تقاضای جهانی نفت ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که این نشانگر دومین کاهش در سال ۲۰۱۹ است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy