Saturday, Aug 10, 2019

صفحه نخست » منشه امیر: «همکاری اسرائیل برای تامین امنیت شاخاب پارس، جنبه های عملیاتی نیز دارد»

C23D37E5-885C-49ED-A897-D638F76F8CAA.jpegصدای اسراییل

آقای منشه امیر در گفتگویی که از تلویزیون فارسی زبان ایران اینترنشنال در لندن پخش شد، به نقش اسرائیل در برپایی ائتلاف بین المللی برای تامین امنیت آمد و شد در شاخاب پارس پرداخت و گفت که این نقش می تواند در سه زمینه جریان یابد. او به ویژه به نقش اطلاعاتی اسرائیل در این زمینه پرداخت.

آقای منشه امیر در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی فاش ساخت که زیردریایی های اسرائیلی تا کنون بارها در نزدیکی سواحل ایران در خلیج فارس به شنود اطلاعاتی پرداخته اند و این علاوه بر عملیات ماهواره ای اسرائیل و شیوه های سایبری و همچنین راه های دیگر برای گردآوری اطلاعات درباره داخل ایران می باشد. او خاطر نشان ساخت که با این سخنان، هیچ اسرار نظامی را فاش نمی کند، زیرا بسیاری از کشورها، بارها زیردریایی های خود را برای گردآوری اطلاعات حساس نظامی، به نزدیکی سواحل کشورهای دیگر فرستاده اند.

این تحلیلگر در گفتگو با یک شبکه رادیویی اسرائیلی نیز گفت که علاوه بر یاری رسانی اطلاعاتی از جانب اسرائیل، در صورتی که خدای ناکرده، اوضاع در خلیج فارس به درگیری جنگی کشانده شود، هواپیماهای اف - ۳۵ اسرائیل می توانند کمک خوبی به ارتش ایالات متحده و امیرنشین های عرب حوزه خلیج فارس باشند. ظاهرا ایالات متحده نیز خود در پایگاهایش در امیرنشین های جنوب خلیج فارس به این گونه هواپیماهای رادار گریز مجهز است. ولی نیروی هوایی اسرائیل در زمینه پروازهای دور دست و بمباران کردن هدف های حساس نظامی تجربیات بسیار اندوخته است.

منشه امیر در مصاحبه با ایران اینترنشنال ارزیابی کرد که اگر رویدادهای حوزه خلیج فارس به جنگ بیانجامد، احتمال زیاد می رود که عربستان سعودی حریم هوایی خود را در اختیار جنگنده های اسرائیلی قرار دهد تا بتوانند به آسانی خود را به ایران برسانند و در پایان ماموریت، از همان راه بازگردند.

در پاسخ به پرسشی دایر بر این که آیا اظهارات ییسرائل کاتس وزیر خارجه، با انتخابات پیش رو در اسرائیل ارتباط دارد، آقای منشه امیر توضیح داد که سیاست راهبردی اسرائیل برای خنثی کردن توطئه های حکومت ایران که همیشه از نابودی اسرائیل سخن گفته، امر تازه ای نیست و نتانیاهو و کابینه او در طول سال ها بارها تاکید کرده اند که اسرائیل با همه توان خود، توطئه های رژیم ایران را خنثی خواهد کرد.

آقای امیر یادرآوری کرد که ییسرائل کاتس پیش از آن که به وزارت خارجه گزیده شود، چند سال وزیر اطلاعات نیز بود و با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ارتباطات خوبی برقرار ساخته بود. او در این سمت، پرونده ایران را نیز در دست داشت و یکی از آگاه ترین سیاستمداران اسرائیلی است که می تواند در این زمینه سخن بگوید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy