Tuesday, Aug 13, 2019

صفحه نخست » ۳۱ مرداد آغاز رسمی لیگ برتر فوتبال

ligue.jpgایران وایر - نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، روز ۳۱ مردادماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

این خبر را «حیدر بهاروند» رییس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران تایید کرده است. او گفته: «در آخرین جلسه ای که در فدراسیون فوتبال و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون برگزار کردیم وضعیت ورزشگاه های حاضر در لیگ برتر مورد بررسی نهایی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد که نوزدهمین دوره لیگ برتر روز ۳۱ مردادماه آغاز شود.»

هفته گذشته قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی در شهر مشهد برگزار شد که هنوز زمان آغاز این رقابت‌ها از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر اعلام نشده بود.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران پیش از آغاز مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر بار دیگر تاکید کرده بود که «تا زمان رعایت نشدن الزامات امنیتی و آماده نشدن ورزشگاه‌ها، لیگ برتر فوتبال ایران آغاز نخواهد شد.»

اصرار مهدی تاج به آماده‌سازی ورزشگاه‌های کشور در حالی صورت می‌گرفت که بسیاری معتقدند دلیل اصلی به تعویق افتادن زمان آغاز لیگ، فشار فدراسیون جهانی فوتبال برای باز شدن درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان ایران است.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به گفته بهاروند مسابقه برخی از باشگاه‌ها نیز که ورزشگاه هایشان هنوز آمادگی برگزاری مسابقات را ندارند و الزامات ایمنی و امنیتی مورد نظر در آنها به طور کامل اجرایی نشده در شهر یا استان بی طرف و بدون حضور تماشاگران برگزار می شود. به این ترتیب احتمالا نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر، چند بازی در شهر ثالث و در ورزشگاه خالی از تماشاگر خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا فدراسیون فوتبال می‌خواهد یا می‌تواند درهای ورزشگاه‌های ایران را به روی دختران باز کند یا خیر. پیش از این «مسعود سلطانی‌‌فر» وزیر ورزش و جوانان به صورت رسمی با حضور تماشاگران زن دررقابت‌های لیگ برت مخالفت کرده بود.

با وجود این‌که باشگاه‌های فوتبال ایران از زمان آغاز رقابت‌های لیگ برتر اطلاع نداشتند، سه روز قبل حساب توییتری باشگاه سپاهان اصفهان خبر از آغاز این رقابت‌ها در روز سی‌ویکم مردادماه را داد. خبری که البته با واکنش‌هایی هم همراه بود. بعضی معتقد بودند ارتباط نزدیک مدیران باشگاه سپاهان با رییس فدراسیون فوتبال باعث شده سپاهانی‌ها پیش از سایر باشگاه‌های لیگ برتر از زمان و برنامه رقابت‌ها مطلع شوند.

به این ترتیب بازی افتتاحیه لیگ برتر روز ۳۱ مردادماه میان پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy