Thursday, Aug 15, 2019

صفحه نخست » آمریکا خدمه نفتکش گریس ۱ را به دلیل همکاری با سپاه از ورود به خاکش تحریم کرد

F11C5782-14DA-44F6-8E68-98F28906C03B.jpegالعربیه

وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه 16 اوت در بیانیه‌ای خدمه ابرنفتکش (گریس 1 ) حامل نفت ایران که به تازگی از سوی دادگاهی در جبل الطارق رفع توقیف‌ شده را به تحریم و منع صدور ویزای ورود به خاک این کشور تهدید کرد.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ارزیابی ایالات متحده این است که گریس-1 با انتقال نفت از ایران به سوریه در حال یاری‌رسانی به سپاه پاسداران بوده است واین می‌تواند برای تمامی افرادی که با گریس-1 مرتبط‌‌ هستند تبعات جدی در بر داشته باشد.»

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران ایران را یک ارگان تروریستی می‌داند و آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

حکومت جبل الطارق، روز پنجشنبه نفتکش ایرانی گریس1 را آزاد کرد. دادگاهی حکم آزاد کردن نتفکش ایرانی را بعد از ظهر پنجشنبه صادر کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «كرونيكل» چاپ جبل الطارق، حکم آزادی گریس1 پس از آن صادر شد که دولت ایران رسما متعهد شد که محموله نفتی خود را در سوریه تخلیه نکند.

در همین حال «فابیان پیکاردو» وزیر ارشد دولت محلی جبل‌طارق امروز جمعه اعلام کرد که نفتکش «گریس 1» می‌تواند امروز جمعه این منطقه را ترک کند.

پیکاردو افزود:‌«ما انتظار داریم ایران به وعده‌هایی که درباره این نفتکش به ما داده، پایبند باشد».

خبرگزاری مهر نیز با تایید خبر آزادی نفتکش گریس 1 به نقل از یک مقام ایرانی خبر داد که این نفتکش به یکی از بنادر دریای مدیترانه خواهد رفت این خبرگزاری اما نام کشوری را ذکر نکرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy