Monday, Aug 19, 2019

صفحه نخست » ادامه صعود دلار در بازار ایران؛ قیمت طلا کاهش یافت

dollar_081719.jpgیورونیوز - روند صعودی نرخ دلار آمریکا که از روز پنجشنبه گذشته در بازار آزاد ارز ایران آغاز شده، طی معاملات روز یکشنبه نیز ادامه یافت.

در حالی که نرخ فروش دلار در جریان معاملات چهارشنبه گذشته بازار آزاد ارز ایران تا ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته بود، از آخرین روز کاری هفته گذشته بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و تا ظهر یک‌شنبه از مرز ۱۱ هزار و ۸۳۰ تومان گذشت.

در همین حال، بانک مرکزی ایران نیز نرخ رسمی عرضه دلار در سامانه سنا را ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین کرد که در مقایسه با نرخ روز شنبه و پنج‌شنبه گذشته ۵۰ تومان افزایش داشت.

قیمت رسمی فروش یورو نیز بر پایه نرخ برابری ۱.۱۲۳۴ با دلار، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد. این در حالی است که نرخ برابری جهانی یورو در برابر دلار ۱.۱۰۸۶ واحد است که بر پایه دلار ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومانی قیمت فروش یورو در بازار رسمی باید ۱۳ هزار و ۲۶ تومان باشد.

48487.jpgهر یورو طی مبادلات روز یکشنبه بازار آزاد ارز تهران نیز ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان فروخته شد.

در بازار سکه و طلای تهران هم با وجود رشد نرخ دلار قیمت‌ها تحت تاثیر افت ۱۲ دلاری بهای هر اونس طلا در پایان هفته کاری بازارهای جهانی شاهد کاهش اندک قیمت‌ها بود. به طوری که بهای هر قطعه تمام سکه طلا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۷ هزارتومان مبادله شد که در مقایسه با روز شنبه حدود دو هزار تومان پایین‌تر بود.

هر اونس طلا معاملات روز جمعه را با قیمت هزار و ۵۱۲ دلار و ۸۰ سنت به پایان رسانده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy