Tuesday, Aug 20, 2019

صفحه نخست » فرمانده نیروی انتظامی تهران: «منتشر کننده» فیلم کشتار سگ‌ها دستگیر خواهد شد

3316AAE8-84F2-48AA-91F5-F84D4316C34F.jpegزیتون

حسین رحیمی٬فرمانده نیروی انتظامی تهران، تهدید کرد که فردی که اقدام به انتشار فیلم کشتار سگ‌ها کرده بود به اتهام «جریحه‌دار کردن افکار عمومی» دستگیر خواهد شد.

حسین رحیمی مدعی شد که این تصاویر «جدید نبوده و مربوط به سال‌های قبل» است.

در پی انتشار ویدئوی از کشتار سگ‌ها توسط شهرداری در کهریزک٬ روزگذشته تجمعی از سوی فعالین حقوق حیوانات و دوست‌داران حیوانات برگزار شد.

این تجمع که در مقابل شهرداری تهران برگزار شد٬ توسط ماموران انتظامی به خشونت کشیده شد و عده‌ای بازداشت شدند.

روز دوشنبه پیروز حناچی٬ شهردار تهران٬ در واکنش به کشتن سگ‌ها در کهریزک گفت: «تصاویری که منتشر شده مربوط به سال ۱۳۹۶ است ولی ما به تأسی از پیامبر اسلام به همه مخلوقات خدا احترام می‌گذاریم.»

شهردار تهران ادامه داد: «من دستور دادم این موضوع بررسی شود. پیمانکاری که نسبت به آن اعتراض وجود داشت خلعیت کردیم تا حساسیت نسبت به این موضوع کم شود. همچنین به همکاران خودم تذکر جدی دادم و این موضوع الان در حال بررسی است.»

غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران٬ در واکنش به بازداشت فعالین حقوق حیوانات گفت: «شهرداری تهران از طریق استانداری پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان امروز است.»

محمدی همچنین اعلام کرد: «شهرداری با هرگونه اقدام خشونت آمیز در برابر اعتراضات به نقض حقوق حیوانات مخالف است.»

همچنین امروز شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، سه‌شنبه در توییتر نوشت: «طبق اصل۲۷ قانون اساسی مردم معترض حق تجمع دارند. باید مشخص شود چه کسانی به‌خود اجازه داده‌اند به تجمعی مسلامت‌آمیزحمله‌ور شوند؟ تجمعی که می‌دانیم حق با معترضان است و کشتار حیوانات، احساسات شهروندان را جریحه‌دارکرده است. ازکنار این بی‌قانونی عیان نمی‌گذریم و آن را پیگیری خواهیم کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy