Wednesday, Aug 21, 2019

صفحه نخست » ارتباط بین افت چشمگیر فروش نفت ایران و ضعف مالی حزب الله لبنان

naft_082119.jpgایران بریفینگ / جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با اشاره تلاش‌های مقامات‌آمریکا برای توقیف نفتکش آدریان دریا تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و یا کشور دیگری دست به اقدام دیگری بزنند قطعا با شدت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری در رابطه با درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش آدریان دریا اظهارداشت: آنان به خوبی می‌دانند که چنین اقداماتی به ضررشان است.

وی با یادآوری اینکه تصمیم دادگاه آمریکا در مورد ادریان دریا عملی نشد، گفت: این نفتکش اکنون در حال ادامه مسیر و انجام ماموریت خود است.

کشتی آدریان دریا که پیش از این گریس یک نام داشت، حدود ۴۵ روز قبل توسط نیرو‌های انگلیسی در جبل‌الطارق توقیف با طرح این ادعا که تحریم‌های اتحادیه اروپا را نقض کرده است، توقیف شد، این نفتکش ایرانی روز دوشنبه از منطقه جبل الطارق خارج و وارد آب‌های بین المللی شد و آنطور که از شواهد دریایی مشخص است عازم یونان خواهد بود.

اظهارات این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در حالی است که برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز سه شنبه ۲۹ مرداد در ارتباط با نفت‌کش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق که اخیرا آزاد شده گفت که آمریکا می‌خواهد جلوی فروش نفت توسط این نفت‌کش را بگیرد و به یونان نیز درباره کمک به این نفت‌کش هشدار داده است.

هوک در ادامه ضمن اشاره به کاهش چشمگیر فروش نفت ایران گفت که هر کشوری که بخواهد نفت ایران را بخرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

او خاطرنشان کرد در نتیجه فشار حداکثری آمریکا صادرات روزانه نفت ایران از دو میلیون به ۱۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است. او همچنین گفت که "رژیم ایران از درآمدهای نفتی برای فعالیت‌های تروریستی‌ و برنامه‌ موشکی‌اش استفاده می‌کند". به گفته هوک "افت فروش نفت ایران ولی باعث شده که حمایت از گروه‌ها و نیروهای نیابتی ایران در منطقه کاهش پیدا کند".

او گفت که حزب الله برای تامین بودجه خود دچار مشکل شده است در حدی که بسیاری از فعالیتهای منطقه ای خود را تعطیل کرده است و اکنون جز تهدید اسرائیل اقدام عملی ای در توانش نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy