Thursday, Aug 22, 2019

صفحه نخست » وزارت اطلاعات دستگیری ۱۴ فعال مدنی در مشهد را تایید کرد

64C83FE7-28A9-4715-B400-E89784DB24EB.jpegاداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای تایید کرد که ۱۴ فعال مدنی در این استان دستگیر شده‌اند. هم‌زمان معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان نیز ارتباط این دستگیری‌ها با نامه تقاضای استعفای خامنه‌ای را رد کرد.

اداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی، روز پنج‌شنبه اول شهریور (۲۳ اوت) طی اطلاعیه‌ای دستگیری چندین نفر در این استان را تایید کرد.در این اطلاعیه ادعا شده دستگیرشدگان "به دنبال ایجاد توطئه و آشوب جدید" در کشور بوده‌اند و قصد برپایی تجمعات اعتراضی را داشته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: «این افراد ماموریت داشتند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با برقراری ارتباط برنامهریزی شده با نامزدهای منتقد ضمن تند کردن مواضع آنان از فضای باز سیاسی برای ایجاد آشوب و درگیری‌‌های داخلی استفاده کرده و با ایجاد فتنه جدید خطوط القایی دشمنان ملت ایران را به پیش ببرند.»

روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد تعدادی از فعالان مدنی که مقابل دادگستری مشهد تجمع کرده بودند بازداشت شدند. محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار و فاطمه سپهری از جمله این بازداشت‌شدگان بودند.

هم‌زمان با اطلاعیه اداره اطلاعات خراسان رضوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایرنا تعداد بازداشت‌شدگان را ۱۴ نفر اعلام کرد که دو تن از آنها زن هستند. حسن جعفری افزود: «این افراد که ۱۴ نفر هستند پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند.»

جعفری ضمن رد ارتباط دستگیری این افراد با نامه به خامنه‌ای افزود: «رسانه‌های معاند و دشمن نظام جمهوری اسلامی با مظلومنمایی اینگونه مطرح می‌‌‌‌‌کنند که دستگیر شدگان صرفا به دلیل اعتراض و نوشتن نامه‌‌‌‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب دستگیر شده‌‌‌اند اما سوال اینجاست اگر آنها به عنوان مثال به دستگاه قضایی معترض هستند چرا اعتراض خود را در تهران انجام نداده و به مشهد آمدند؟»

تجمع روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد شماری از فعالان مدنی مقابل دادگستری مشهد به دلیل اعتراض به حکم ۱۳ سال زندان برای کمال جعفری یزدی برگزار شده بود.

جعفری یزدی فعال سیاسی و یکی از ۱۴ امضا کننده نامه‌ای است که در خردادماه امسال به رهبر جمهوری اسلامی نوشته شد و در آن از او خواسته شد از مقام خود استعفا دهد.

دو ماه بعد از نامه‌ای که ۱۴ کنشگر مدنی به آیت‌الله خامنه‌ای نوشتند، ۱۴ نفر از فعالان زن در بیانیه‌ای این خواست را تکرار کردند که خامنه‌ای استعفا دهد و قانون اساسی تغییر کند.

شهلا انتصاری یکی از امضاکنندگان نامه زنان نیز روز پنجشنبه ۳۱ مرداد در باغ شخصی‌اش در شهر رشت از سوی مامورین اداره اطلاعات بازداشت شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy