Friday, Aug 23, 2019

صفحه نخست » اعلام جنگ اسرائیل علیه عراق

8294B73E-D2FD-478F-A583-4B9F88CEC1FD.jpegاسرائیل، بار دیگر به دست داشتن این کشور در عملیات‌ مختلف نظامی علیه گروه‌های مورد حمایت ایران در خاک عراق اشاره کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ مرداد در گفت‌وگو با شبکه ۹ تلویزیون اسرائیل، در پاسخ به این پرسش که آیا این کشور در صورت لزوم علیه اهداف ایران در خاک عراق اقدام می‌کند؟ گفت، نه تنها هر وقت که لازم بداند، بلکه هم‌اینک در مناطق بسیاری علیه دولتی که خواهان نابودی اسرائیل است، در حال انجام عملیات هستیم.

***

اعلام جنگ اسرائیل علیه عراق، آغاز دوباره جنگ نیابتی بین ریاض و ابوظبی، بررسی پیشنهاد فرانسه در مورد برجام از سوی ایران و هشدار آمریکا برای کمک به نفتکش ایرانی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی در عراق از سوی حشدالشعبی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حشدالشعبی عراق یک فروند هواپیمای جاسوسی را بر فراز یکی از مقرهای خود در نزدیک بغداد منهدم کرد.

سازمان حشد الشعبی در بیانیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرده، اعلام نموده است که پدافند هوایی این سازمان یک پرنده شناسایی ناشناس را حین پرواز بر فراز مقر تیپ ۱۲ خود (واقع در کمربند بغداد) پس از شناسایی، منهدم کرد.

اعلام جنگ اسرائیل علیه عراق/سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی در عراق از سوی حشدالشعبی / آغاز دوباره جنگ نیابتی بین ریاض و ابوظبی/ بررسی پیشنهاد فرانسه در مورد برجام از سوی ایران

در بیانیه حشد الشعبی همچنین آمده است: «پدافند هوایی حشد الشعبی، مأموریت هواپیمای دشمن را ناتمام گذاشت.»

تا کنون جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر نشده، اما پیش از این جانشین فرماندهی حشدالشعبی نسبت به پرواز هرگونه هواپیماهای ناشناس بر فراز مقرها و انبارهای مهمات هشدار داده بود.

اعلام جنگ اسرائیل علیه عراق

احمد الاسدی، نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که ورود رژیم صهیونیستی به حریم هوایی عراق به مثابه اعلام جنگ ضد عراق است.

وی افزود: سکوت درباره تجاوز، موضع عقلانی نیست و عقلانیت و واقع بینی سیاسی اقتضا می کند از همه گزینه های دیپلماتیک استفاده شود. باید تحرک بین المللی برای دفاع از حاکمیت عراق ـ که از سوی اسرائیل و متحدان آن نقض می شود ـ انجام شود.

الاسدی بیان کرد: تحرک عربی و بین المللی و منطقه ای باید انجام شود و علیه هدف قرار گرفتن حریم هوایی وامکانات نظامی خود اعتراض کنیم.

وی گفت: گزینه پاسخ و واکنش نشان دادن به این حملات باقی و برقرار است، زیرا آنها جنگ را خواستند؛ بنابراین، باید به این جنگ طلبی و اعلام جنگ واکنش کوبنده ای نشان داده شود. وظیفه شرعی و ملی، ایجاب می کند .جنگی که علیه ما به راه انداخته اند با واکنش روبه رو شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy