Tuesday, Aug 27, 2019

صفحه نخست » لبنان نگران انگشت ایران روی ماشه حزب‌الله

war_082319.jpgالعربیه - در حالی که لبنانی‌ها پس از سرنگونی دو پهپاد انتحاری اسرائیلی در حومه جنوبی بیروت به شدت نگران شعله‌ور شدن جنگی دوباره با اسرائیل هستند، تهران با تهدید تل‌آویو به این نگرانی بیش از پیش شدت می‌بخشید.

به نوشته خبرگزاری ایرانی یونیوز که اخبار «نیروهای مقاومت» را پوشش می‌دهد حسین امیر عبداللهیان دستیار رئیس‌جمهوری ایران گفته که پاسخ حزب‌الله لبنان به تجاوز اسرائیل کوبنده خواهد بود.

ایران رژیم سوریه، حزب الله لبنان، حوثی‌ها و برخی گروه‌های فلسطینی نزدیک به خود را نیروهای مقاومت می‌نامد.

انگشت ایران روی ماشه حزب‌الله

به گزارش العربیه در خبری تحت عنوان «لبنان نگران انگشت ایران روی ماشه حزب‌الله جهت تهدید اسرائیل است»، در پرتو بحران اقتصادی در لبنان بسیاری از شهروندان این کشور نسبت به احتمال بالا گرفتن تنش و شعله‌ور شدن جنگی همانند جنگ ژوئن 2006 با اسرائیل نگران هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

جنگ 2006 پس از آن آغاز شد که حزب‌الله دست به ربودن دو سرباز اسرائیلی در منطقه مرزی زد، این اقدام منجر به شعله‌ور شدن جنگ اسرائیل علیه همه لبنان شد، حملات اسرائیل آنقدر شدید و ویرانگر بود که حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد اگر عواقب ربودن دو سرباز اسرائیلی را می‌دانست دست به چنین اقدامی نمی‌زد.

نصرالله روز یکشنبه گذشته در واکنش به حمله دو پهپاد اسرائیلی به مرکزی رسانه‌ای واقع در خاستگاه حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، تهدید کرد هواپیماهای اسرائیلی را در صورت تجاوز به آسمان لبنان سرنگون خواهد کرد و دیگر زمان بمباران کردن لبنان و در امان ماندن اسرائیل به پایان رسیده است و اضافه کرد «سکوت در قبال این تعدی منجر به تکرار سناریوی عراق در لبنان خواهد شد».

تشدید تهدید کلامی

دبیرکل حزب‌الله لبنان ارتش اسرائیل را تهدید به «پاسخی کوبنده» در مرز لبنان در واکنش به حملات هوایی شامگاه شنبه اسرائیل به دمشق پایتخت سوریه کرد، حملاتی که ساعاتی چند پیش از حمله پهپادهای اسرائیلی در بامداد یکشنبه به منطقه جنوبی بیروت به وقوع پیوست و دو کشته بر جای نهاد.

این نخستین بار نیست که نصرالله متوسل به تهدید کلامی بدون انجام عملی چنینی تهدید می‌شود.

در سال‌های اخیر حزب‌الله لبنان بسیاری از فرماندهان برجسته میدانی خود را در حملات هوایی یا در پی عملیات ترور در سوریه از دست داده است اما پاسخ این حزب در سطح ضرباتی که دریافت کرده نبود و پاسخی به اقدامات اسرائیل نداد.

از سوی دیگر تهران و دمشق نیز در سال‌های گذشته از هنگام شروع انقلاب سوریه بارها تهدید کردند که به حملات هوایی اسرائیل علیه مقرهای شبه‌نظامیان ایرانی و مواضع نظامی دولت سوریه پاسخ مناسب را خواهند داد، تهدیدی که تاکنون اجرایی نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy