Wednesday, Aug 28, 2019

صفحه نخست » جناب نجفی! در بهار آزادی جای میترا خانم خالی!؛ ف. م. سخن

najafi_082719.jpgجناب ممدعلی نجفی، با عرض سلام و ادب.

از شنیدن خبر آزادی تان بسیار مشعوف گشتم و بعد از ۴۰ سال شنیدن خبرهای ناجور از زندان اوین و زندان های دیگر، این بار با خبری نشاط بخش، روز خود را آغاز کردم!

خیلی بد بود که از زندان های ج.ا. همه اش خبرهای دهشتناک مثل بریدن دست و کور کردن چشم با اسید و به دار کشیدن قاتل ها به شکل فوری می شنیدیم. یا همین چند روز پیش یک طنزنویس را به خاطر نوشتن، به ۲۳ سال و سه ماه حبس محکوم کردند.

خیلی خوشحالیم از این که بعد از به روی کار آمدن حضرت آیت الله رییسی رویه ی مجازات مجرمان تغییر کرده و جناب عالی به فوریت همه ی کار هایتان انجام شد و از زندان بیرون آمدید!

حیف بود شخصیتی چون شما در زندان بماند و احیانا قصاص شود. خرج تان که ایشاللا زیاد نشد؟! ولی به نظرم خوب پس اندازی در دوران وزارت و اینا جمع کرده بودید که می ارزید واسه خلاص شدن از دست آن دختره هزینه کنید. قشنگ ام کشتیدش ها! با بالش و هفت تیر و به سبک فیلم های جنایی! ایشاللا مردهای ایرونی از شما یاد بگیرند که اگه زن ه طلاق نگرفت، همین جوری بزنن نفله اش کنند! من به سهم خودم از این «آموزش و پرورش» عملی از شما سپاسگزاری می کنم!

محمدعلی نجفی با وثیقه از زندان آزاد شد

ایران اینترنشنال - محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، که به اتهام قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، با تسلیم وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ نجفی روز چهارشنبه ششم شهریورماه، با ارائه یک میلیارد تومان سند به عنوان وثیقه از زندان آزاد شد. پیش‌تر خانواده میترا استاد، همسر مقتول نجفی، رضایت خود را برای رهایی او از قصاص اعلام کرده بودند.

حمید گودرزی،‌ وکیل نجفی گفت: «با گذشت اولیای دم، قانونا قرار بازداشت او موقوف شد و دادگاه وثیقه را پذیرفت.»

نجفی در مردادماه و پس از برگزاری سه جلسه دادگاه کیفری در ارتباط با پرونده قتل استاد، همسر دوم خود، با سه عنوان اتهامی روبه‌رو شده بود.

او در ارتباط با اتهام «قتل عمد» به قصاص و همچنین در مورد اتهام‌ «نگهداری سلاح غیرمجاز» به دوسال حبس محکوم شد. قاضی دادگاه، شهردار پیشین تهران را در مورد اتهام «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی» تبرئه کرد.

پس از آن،‌ مسعود استاد، برادر مقتول، در حساب کاربری اینستاگرام خود از بخشش نجفی خبر داد و اعلام کرد: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور، وکلایمان مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان [پسر میترا استاد]، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

او پیشتر از درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول خبر داده بود.

با این حال، وکیل نجفی اعلام کرد که به حکم صادرشده اعتراض خواهد کرد. او رای صادرشده را «به ضرر موکلش» خوانده بود.

به گزارش و‌‌ب‌سایت روزنامه ایران، گودرزی گفته بود: «ما این قتل را شبه‌عمد می‌دانیم و اساس دفاعیات ما در دادگاه بر این مبنا بوده است؛ چرا که موکل بنده از روز اول تا آخر جلسه دادرسی، صادقانه بدون تغییر کلمات، اعلام کرده که ماجرا غیرارادی رخ داده است.»

نجفی متهم بود که روز سه‌شنبه هفتم خرداد ماه در «آپارتمان ۲۷۰۱» برج آرمیتا در سعادت‌آباد تهران، همسرش را با شلیک گلوله از اسلحه کلت سازمانی که در اختیارش بود به قتل رسانده است.

او ساعاتی پس از قتل همسرش، خود را به اداره آگاهی تهران معرفی کرد و با اقرار به انجام قتل بازداشت شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy