Wednesday, Aug 28, 2019

صفحه نخست » آشتی کنان یزدی و لاریجانی در جلسه شورای نگهبان

51ED8E9F-627D-4603-B987-A5B3556DDE6E.jpegبه گزارش ایسنا سخنگوی شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی با انتشار عکسی که در آن آیت الله یزدی و آیت‌الله آملی لاریجانی در کنار یکدیگر نشسته‌اند، در صفحه توییتر خود نوشت:
امروز روز خوبی بود برای همه در شورای نگهبان.

"هر دو یکی می‌شویم تا نبود اختلاف" به قول آن پیر سفر کرده باید همه فریادها را بر سر آمریکا کشید و البته که اختلاف نظر، طبیعی هر جامعه‌ی بالنده ای است. از اختلاف راه چه غم، رهنما یکی است.

***

بی بی سی - صادق لاریجانی و محمد یزدی، دو رئیس سابق قوه قضاییه ایران و از روحانیون محافظه‌کار و مقام‌های ارشد، چند روز پس از حملات لفظی به یکدیگر در جلسه شورای نگهبان حاضر شده‌اند.

در تصاویری که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، از جلسه این شورا منتشر کرده، آقایان لاریجانی و یزدی در حال گفتگو با یکدیگر دیده می‌شوند و هر دو لبخند می‌زنند.

آقای یزدی و آقای لاریجانی در این عکس‌ها در صندلی‌های کنار یکدیگر نشسته‌اند. در عکس‌هایی که از برخی جلسه‌های قبلی منتشر شده این دو جدا از هم و در دو سوی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان بودند.

697412.jpgصادق لاریجانی چند روز پیش در نامه‌ای سرگشاده عملکرد محمد یزدی را در شورای نگهبان و دیگر نهادهای حکومتی زیر سوال برد.

پیش از آن هم انتقادهای تند آقای یزدی از آقای لاریجانی رسانه‌ای شد.

شورای نگهبان منطبق بودن مصوبه‌های مجلس ایران با قانون اساسی و قوانین اسلامی را بررسی می‌کند و همچنین مسئولیت نظارت بر انتخابات، از جمله تایید صلاحیت نامزدها را به عهده دارد.

آقای لاریجانی در نامه‌اش گفت آقای یزدی در جلسه‌ای متوجه نبوده که موضوع بحث چیست و "مثل همیشه" با "داد و قال کردن و توهین" صحبت می‌کرد.

او در آن نامه گفت: "در شورای نگهبان، سخنان غیر دقیق، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است."

صادق لاریجانی در آن نامه همچنین شایعه قصد خود برای مهاجرت به نجف عراق را در اعتراض به بازداشت یکی از مقام‌های سابق قوه قضاییه تکذیب کرد.

پیش از انتشار این نامه گزارش شد که محمد یزدی در در جلسه‌ای با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، گفته: "فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؛ از کجا آوردی ساختی؟"

در چند هفته اخیر و همزمان با موج تبلیغاتی درباره جدیت ابراهیم رئیسی در مبارزه با فساد مالی و اداری، علیه صادق لاریجانی، رئیس قبلی قوه قضاییه هم فشار رسانه‌ای به راه افتاده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy