Thursday, Sep 5, 2019

صفحه نخست » اعتراض چند سازمان یهودی و کرد در آلمان به سفر شهردار تهران به برلین

mayor_090619.jpgرادیو فردا - در آستانه سفر شهردار تهران به برلین، چند سازمان یهودی و کرد مستقر در آلمان به شدت به این سفر اعتراض کرده و پیروز حناچی را «عضو پیشین سپاه پاسداران» و «ضداسرائیل» معرفی کرده‌اند.

پیروز حناچی، شهردار تهران، به همراه هیئتی از مدیران شهرداری برای شرکت در نشست «یونیدو»، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، به وین سفر کردهاست.

وی قرار است روز جمعه، ۱۵ شهریور، وارد برلین شود و با میشائل مولر، شهردار برلین، دیدار کند.

3228255.jpgبه گزارش روزنامه اسرائيلی جروزالم پست، منتقدان این سفر، شهردار تهران را «عضو پیشین سپاه پاسداران ایران» و فردی که در رویدادی «یهودستیزانه» و «ضد اسرائیلی» شرکت کرده معرفی کرده‌اند.

اشتفان گریگات، مدیر علمی سازمان «بمب را متوقف کنید» که در آلمان فعالیت می‌کند، با صدور بیانیه‌ای نوشته است پیروز حناچی در تظاهرات روز قدس در تهران که در آن نابودی کشور اسرائيل تبلیغ می‌شود شرکت کرده است و شهردار برلین نباید با چنین فردی دیدار کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای گریگات از شهردار برلین پرسیده است: چگونه می‌توان با نمایندگان رژیمی گفت‌وگو کرد که «مروج نفرت از اسرائیل، ناقض حقوق بشر و حامی ترور» هستند.

شعبه کمیته یهودیان آمریکایی در برلین نیز با انتقاد از شهردار پایتخت آلمان که قرار است با پیروز حناچی دیدار کند، شهردار تهران را «نماینده یک رژیم تروریستی» نامیده است.

رمکو لیموئیس، از مسئولان دفتر نمایندگی کمیته یهودیان آمریکایی در برلین، نیز گفته است تهدید ایران به نابودی اسرائیل و حمایت آن از گروه حزب‌الله لبنان، «تهدیدی فزاینده برای جامعه یهودی و امنیت آلمان است».

در واکنشی دیگر، «جامعه کردهای آلمان» دیدار شهردار برلین با «یک عضو پیشین سپاه پاسداران»، را «شرم‌آور» نامید و نوشت: حزب سوسیال‌دموکرات که شهردار برلین عضو آن است، «روزگاری حامی مظلومان بود و با فاشیست‌ها مبارزه می‌کرد».

میشائل مولر در پاسخ به انتقادها به روزنامه جروزالم پست گفته است دیدار او با شهردار تهران، نتیجه ارزیابی مثبت وزارت امور خارجه آلمان است.

شهردار برلین تأکید کرده است که از فرصت این دیدار برای تأکید بر «حق حیات اسرائیل» و «برجسته بودن روابط ویژه برلین با اسرائیل» استفاده خواهد کرد.

پیش از این نیز اعتراض‌هایی درباره حضور مقام‌های ایرانی در آلمان مطرح شده است.

دیدار ماه گذشته فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان، با سفیر جدید ایران در آن کشور و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در محوطه اقامتگاه ریاست جمهوری برلین، با انتقادهای مشابه روبه‌رو شده بود.

دی‌ماه ۱۳۹۶ نیز حضور محمود هاشمی شاهرودی در آلمان، اعتراض‌هایی را در میان مخالفان جمهوری اسلامی در این کشور به دنبال داشت و در چند تجمع اعتراضی در مقابل محل بستری شدن این مقام پیشین قضایی ایران، معترضان خواستار دستگیری و محاکمه‌اش به دلیل نقش او در نقض حقوق بشر در ایران شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy