Monday, Sep 9, 2019

صفحه نخست » مجاهدین خلق، فرزندان و جوانان نهضت آزادی

yazdanp_090819.gifمحمدرضا یزدان‌پناه - دماوند

عماد بهاور، از جوانان نهضت بردگی (آزادی) و از مشاوران سیدمحمد خاتمی (درست خواندید؛ اعضای نهضت آزادی مشاور خاتمی هم می‌شوند) به روال چند وقت اخیر خود در جااندازی و ماله‌کشی برای فرقه تبهکار، با استهزای براندازان و آزادی‌خواهان در توییتر نوشته است: «جریان برانداز از ۳۰ خرداد ۶۰ تا حالا چند قدم به جلو برداشته؟!»

البته که از نطفه ناپاک امثال ابراهیم یزدی و حبیب‌الله پیمان انتظار حقیقت‌گویی نیست. اما لازم است برای آنها که اطلاعات تاریخی کافی ندارند، روشن شود که واقعه ۳۰ خرداد ۶۰ به اعلام جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق ایران علیه جمهوری اسلامی (پس از پایان ماه عسل میان این دو نماد ارتجاع) مربوط است.

باید گفت که بنیانگذاران مجاهدین خلق همگی اعضا و هواداران جبهه ملی و سپس نهضت آزادی بودند.

برای پژوهشگران تاریخ و حتی افرادی که وقایع تاریخ معاصر ایران را دنبال کرده‌اند، ارتباط ارگانیک و هویتی نهضت آزادی با مجاهدین خلق روشن است.

مطالب بیشتر در سایت دماوند

متن زیر، فرازهایی از نامه مهدی بازرگان، دبیرکل وقت نهضت آزادی ایران به «فرزندان مجاهد و مکتبی عزیز»ش است که در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ خطاب به دو جریان آدمکش و ارتجاعی ( مجاهدین از یک سو و کمیته‌چی‌ها و پاسدارها از سوی دیگر) در روزنامه میزان منتشر شد:

- به هر دو شما، سازمان مجاهدین خلق و به گروه‌ها و نهادهایی که عنوان مکتبی اختیار کرده‌اید، فرزند می‌گویم و هر دو را برادر همدیگر می‌دانم.

- مجاهدین خلق، شما فرزندان نهضت آزادی هستید، در سال ۱۳۴۳ که در زندان بودیم به دنیا آمدید و راه خود را پیش گرفتید، بدون آن که از خانه فرار کرده یا اخراج شده باشید.

- شما مکتبی‌ها نیز با همه تندی و تلخی و بد خلقی که دارید از ما هستید... افکار و اعتقادات اسلامی، اجتماعی، سیاسی همه‌تان، مستقیما یا با واسطه از تفسیرها، تعلیمات، کتاب‌ها و سخنرانی‌های امثال طالقانی، شریعتی‌ها (پدر و پسر)، مطهری، دکتر سحابی و من درست شده است که همگی رسما یا فکرا نهضتی بودیم. عقد ارادت و اخوتتان با روحانیت و با امام امت را ما بستیم.

در بی‌شرافتی محیرالعقول نسل جدید ملی - مذهبی‌ها همین بس که «فرزندان مجاهد عزیز» پدرانشان را به براندازان آزادی‌خواه متصل می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy