Monday, Sep 9, 2019

صفحه نخست » بیانیه اعلام موجودیت کمیته پشتیبانی گوتنبرگ سوئد از مبارزه ۱۴ تن از فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور

14nafar.jpgهم‌میهنان آزاده!
گروهی از هم‌میهنان آزادیخواه در ایران و در روز سه‌شنبه، ۲۱ خردادماه ۱۳۹۸، زیر نام ۱۴ تن در بیانیه‌ای دلاورانه به حکومت ولایت فقیه و شخص سید علی خامنه‌ای تاخته و خواهان برکناری رهبر حکومت، تدوین قانون اساسی مدرن و سکولار و مبتنی بر حقوق بشر و در نهایت خواهان برکناری حکومت آپارتاید اسلامی در ایران گردیده‌اند. در پی آنها ۱۴ تن از بانوان مدافع حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای جدا گانه در پشتیبانی از گروه نخست خواستار بر کناری کل نظام اسلامی در ایران گردیده‌اند.

ما گروهی از ایرانیان آزاداندیش با پیشینه‌های گوناگون که به حقوق بشر، دموکراسی، سکولاریسم و حقوق برابر در برابر قانون برای همه باشندگان ایران از زن و مرد باور داریم، در پشتیبانی از مبارزان آزادیخواه میهن یعنی ۱۴ تن نخست و ۱۴ تن از بانوان کنشگر حقوق بشری دست به ایجاد کمیته پشتیبانی از آن آزادگان در شهر یوتوبوری سوئد زده‌ایم تا با بهره‌گیری از امکانات دموکراتیک و برخورداری از فضای باز رسانه‌ای و سیاسی، صدای آزادیخواهان داخل کشور را به گوش سیاستمداران و کانون‌های حقوق بشری در سوئد و اروپا برسانیم. هم اکنون بیش از نیمی از دو گروه ۱۴ تن در زندان‌های پنهان و آشکار رژیم اسلامی گرفتار آمده‌اند و به یاری ما نیازمندند.
ما همه آزادگان ایرانی ساکن سوئد و دیگر هم میهنان آزادی خواه در دیگر کشور‌های اروپائی را برای پیوستن به گروه مؤسسان پشتیبانی از دو گروه ۱۴ تن در ایران فرا می‌خوانیم و با آغوش باز پذیرای آنها هستیم.
اتحاد تمام نیروهای آزادیخواه و سکولار دموکرات برای کنار زدن حکومت ولایت فقیه در این مرحله از تاریخ میهنمان یک ضرورت اجتناب نا پذیر است.


هیئت مؤسسان کمیته پشتیبانی از دو گروه ۱۴ تن مبارز آزادیخواه در داخل ایران
شانزدهم شهریور ۱۳۹۸
هفتم سپتامبر ۲۰۱۹

۱. احد قربانی دهناری
۲. داوود نوائیان
۳. اکبر مرادیانی
۴. ویدا تهرانی
۵. داریوش مداح
۶. محسن حیدریان
۷. هلمند اربابی
۸. رضا برومند
۹. کاووس ارجمند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy